Easyfairs stärker sin säljorganisation

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2019 09:52 CEST

Nicklas Svensson och Mattias Büman rekryteras av Easyfairs

Easyfairs Nordic, som står bakom Kistamässan, Åbymässan och Malmömässan, rekryterar branschkända Mattias Büman samt Nicklas Svensson, med lång erfarenhet från rese- och upplevelsebranschen. Med tre multiflexibla mässhallar i Sveriges tre största städer är Easyfairs ledande inom mötesindustrin i Sverige.

-Mattias Büman och Nicklas Svensson kompletterar det starka team vi har i vår nationella säljorganisation, säger Andreas Lilja, Head of Sales för Kistamässan, Malmömässan och nybyggda Åbymässan.

-Med dem kan vi fortsätta att fylla våra anläggningar med stora arrangemang, som nationella och internationella kongresser, möten, mässor och event.

Mattias kommer närmast från hotellbranschen genom Nordic Choice-ägda hotellet At Six, där han arbetat med att skapa innovativa event på en internationell marknad.

-Jag ser fram emot att få jobba i en expansiv organisation där jag kan bidra med mycket erfarenhet kring hur man skapar en helhetslösning för kunder med specifika behov. Easyfairs har tre starka varumärken i Kistamässan, Malmömässan och Åbymässan. Med min långa erfarenhet från eventbranschen där jag jobbat med produktlanseringar, konferenser och galamiddagar för väldigt många branscher både nationellt som internationellt, ser jag fram emot att få skruva vårt erbjudande ytterligare och skapa affärer som går utanför det traditionella eventets ramar, säger Mattias.

Kistamässan och Malmömässan, med sina perfekta lägen i nära anslutning till storstadsregionerna Stockholm och Malmö/Köpenhamn, fick i januari 2019 sällskap i Easyfairsfamiljen av Åbymässan, som ligger strategiskt placerad strax utanför Göteborg. Tillsammans utmanar de nu nationella och regionala mötesplatser om såväl nationella som internationella kunder.

-Jag kommer från en konkurrensutsatt bransch och vet hur man skapar affärer utifrån sina egna fördelar. Easyfairs har satsat helt rätt med tre moderna anläggningar och med min erfarenhet från att skapa unika kundupplevelser så finns alla pusselbitar på plats för att skapa framtidens mötesplatser, kommenterar Nicklas Svensson.

-Vi vet att åtta av tio föredrar fysiska möten framför digitala. Vår styrka är att skapa flexibla och moderna mötesplatser där människor tillsammans kan komma på nya idéer, lära känna varandra och göra affärer. Ur den aspekten ser vi rekryteringarna av Mattias och Nicklas som extremt strategiskt viktiga för oss, avslutar Andreas Lilja.

Mattias Büman och Nicklas Svensson tillträdde sina tjänster den 12 augusti.

Kontakt och mer information:

Andreas Lilja, Head of Sales Venue, 0708-15 26 26, Andreas.Lilja@easyfairs.com
Mattias Büman, Key Account Manager, 0702-28 31 70, Mattias.Buman@easyfairs.com
Nicklas Svensson, Key Account Manager, Nicklas.Svensson@easyfairs.com

Källa: https://www.mynewsdesk.com/se/easyfairs/pressreleases/8-av-10-foeredrar-fysiska-moeten-framfoer-digitala-2845828

I linje med företagets mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i det optimala formatet.

Koncernen arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018- 2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com

Kommentarer (0)

Kommentera