Anu Rapeli tillträder sin nya tjänst som COO för Easyfairs Finland i september.

Easyfairs tillsätter ny COO för den finska verksamheten

Nordens största mässarrangör, Easyfairs, förstärker sin organisation med en ny operativ chef i Finland. Detta för att driva fortsatt tillväxt och strategiskt flytta fram marknadspositionen på den finska marknaden. Anu Rapeli tillträder sin tjänst som COO för Easyfairs Finland i september.

Anu Rapeli har rekryterats som ny COO (Chief Operating Officer) för Easyfairs Finland. Anu har 20 års erfarenhet inom events och marknadsföring, partnersamarbeten och ledarskap från bland annat Management Events, hotellkoncernen Kämp Group och nu senast från Nenäpäivä-säätiö (Red Nose Foundation).

– Vi är väldigt glada över att Anu Rapeli nu skall bli en del av vårt nordiska Easyfairs-team. Anu har en gedigen bakgrund inom marknadsföring, försäljning och ledarskap. Det kommer att förstärka vår organisation på ett bra sätt nu när vi skall växa i Finland, säger Peter Wanderydz, koncernchef, Artexis Easyfairs i Norden.

– Jag tror på personliga möten. I den digitaliserade värld vi befinner oss i är behovet av personliga möten än mer viktigare.Effektivt utbyte av idéer, diskussioner om viktiga beslut eller framtidsutsikter görs bäst i en idédriven miljö. Tillsammans med Easyfairs kompetenta team kommer vi att satsa ännu mer på att skapa högkvalitativa events och kundupplevelser. Troligtvis kommer vi även tillföra nya idéer till mötesformat och titta på nya branscher, säger Anu Rapeli, som tillträder sin nya roll som COO för Easyfairs Finland i september.

Olli Syvänen, tidigare COO på Easyfairs Finland, kliver in en ny roll som affärsutvecklare i bolaget. Olli kommer att lägga fokus på att utveckla verksamheten och nya mässprojekt.

För mer information kontakta:
Peter Wanderydz, koncernchef, Artexis Easyfairs Norden, 070-712 20 63, peter.wanderydz@artexis.com

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com