Elmässan Stockholm flyttas till 20-21 januari 2021

Elmässan Stockholm flyttas till 20-21 januari 2021

Regeringens beslut kring att stoppa sammankomster över 50 personer står fast och det innebär att Elmässan Stockholm flyttas fram till den 20-21 januari 2021. Beslutet har tagits tillsammans med partners och utställare för mässan.

Då regeringens mötesrestriktion gäller i Sverige tills vidare, har vi under våren haft en pågående dialog med branschen kring Elmässan Stockholm. Baserat på de strategiska diskussionerna har vi nu tagit det nödvändiga beslutet att flytta Elmässan Stockholm till januari 2021, berättar Lina Schewenius Lund, Head of Event för Elmässorna.

- Vi har följt utvecklingen noga under våren och givetvis hade vi hoppats kunna genomföra mässan som planerat i oktober. Men av största respekt för rådande situation gör att vi och våra kunder inte anser det vara möjligt.

Easyfairs jobbar hårt för att säkerställa kvalité, säkerhet och förtroende för sina mässgenomföranden. Elmässan är ett stort event som kräver mycket förberedelser av både arrangör, partners och utställare. Därför kom beslutet om flytten av Elmässan nu.

-Elmässan kommer spela en ännu viktigare roll som mötesplats under 2021 då fysiska mötet fått stå åt sidan en lång tid. De nya datumen ger både oss som arrangörer och våra utställare chansen att planera för mässan i god tid. Vi har höjt våra redan höga krav på hygien och utvecklat nya hälso- och säkerhetsrutiner för att möta de utmaningar som Covid-19 innebär. Det innebär bland annat regelbunden rengöring, avståndsregler, och kontaktlös teknik. Elmässan Stockholm ska vara en helt säker plats att besöka och vi ser fram emot att skapa en ännu starkare mötesplats tillsammans med våra partners och utställare, avlutar Lina Schewenius Lund.

Vill du veta mer eller har frågor gällande Elmässan, kontakta Lina Schewenius Lund, Head of event för Elmässorna, lina.lund@easyfairs.com+46 (0) 31 89 41 39

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com