Europas största IT-infrastrukturmässa kommer till Kistamässan

IPEXPO är succémässan från London som årligen ställer IT-infrastrukturens utveckling på sin spets. Nu kommer mässan för första gången till Sverige. Bakom den svenska lanseringen på Kistamässan den 9–10 maj står easyFairs Scandinavia.

IPEXPO kommer att bli Nordens största och mest heltäckande mässa inom IT-infrastruktur. Mässan omfattas av sex fokusområden; IP-networks, virtualization, cloud, wireless, storage och security.

– Vi har fått en flygande start i förberedelserna. Att flera av de riktigt stora IT-jättarna kommer att ställa ut betyder oerhört mycket, säger Charlotte Terner som är projektledare på mässan. Bland årets utställare finns globala aktörer som Google Enterprise, HP, Microsoft, Aruba Networks, Citrix och Huawei. En av tankarna bakom IPEXPO-konceptet är att utställarna ska få möjlighet att optimera sin närvaro i större utsträckning genom egna scener, workshops och demonstrationer.

Ett av de företag som satsat extra hårt inför mässpremiären är Microsoft, som med sitt specialutformade ”Microsoft Village” bland annat kommer att bjuda på högintressanta seminarier och en kläm-och-känn-hörna med de senaste Windows-mobilerna från leverantörer som HTC, Samsung, Nokia och LG.

– Vi kommer att hålla en genomgående hög nivå i alla led, säger Charlotte Terner. Vi kommer även att erbjuda över 40 programpunkter på våra sex allmänna seminariescener – inklusive ett öppningsanförande av Per Adolfsson,VD på Microsoft, lärorika och underhållande live hacks signerat FRA och inte minst ett seminarium med Michael ”Monty” Widenius, skaparen av MySQL.

Både entré och seminarier kommer att vara helt kostnadsfria.

För mer information besök IPEXPO.se eller kontakta Charlotte Terner, projektledare: +46 (0)31 – 89 91 58 / charlotte.terner@easyFairs.com.

Regioner

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com