Evelina Lindgren

Evelina Lindgren återigen högst upp på prispallen när Årets Unga Framtidslöfte koras!

Evelina Lindgren, VD på aPak belönas återigen för sina ledaregenskaper och får ta emot priset ”Årets Unga Framtidslöfte” på Personal & Chef 2017, Nordens största konferens, mässa och mötesplats för alla som leder och utvecklar personal. Priset är nyinstiftat för 2017 och delas ut på Personal & Chef i samarbete med Företagsuniversitetet.

”Årets Unga Framtidslöfte” premierar en ung ledare med starka ledaregenskaper som har framtiden för sig. Antalet nominerade var över förväntan och juryn som består av representanter från mässarrangören Easyfairs och utbildningsföretaget Företagsuniversitetet, har utsett Evelina Lindgren, VD på aPak som vinnare med nomineringen:

”Evelina har redan som trettioåring hunnit ta över ett hundra år gammalt familjeföretag, genomfört en sammanslagning av två bolag och skapat ett nytt modernt varumärke, infört ett helt nytt arbetssätt, styrt om produktionen till mer miljövänlig samt ökat lönsamheten med 490 %. Evelina har en ljus framtid till mötes!”

Under samma ceremoni kommer för tredje året i rad också ”Årets Digitala Ledare” att utses. Priset delas ut till en ledare med stark egen närvaro och synlighet i interaktionssamhällets verklighet: Internet. Juryn med representanter från Easyfairs och den digitala byrån, Salgado utsåg Maria Olin, rektor på Medieinstitutet i Stockholm som vinnare med nomineringen:

”Med hög närvaro i digitala kanaler leder Maria Medieinstitutet i Stockholm som år efter år får förlängt förtroende att utbilda inom digitala medier inom Yrkeshögskolan. Med stort driv och engagemang, hela tiden med örat nära en mediebransch i ständig förändring, ligger Maria i framkant i allt från digital kommunikation och e-learning till sant digital ledarskap.”

- "För oss är det viktigt att lyfta talanger i branschen och med de utmaningar som chefer står inför i framtiden känns det extra roligt att lyfta två vinnare som redan har en bra grund att stå på inför dessa utmaningar”, säger Jennie Heidenfors, projektchef för Personal & Chef.

Prisutdelningen för Årets Unga Framtidslöfte samt Årets Digitala Ledare kommer att äga rum torsdag 23 februari klockan 10.00 på Ledarskapsscenen inne på Kistamässan i samband med mötesplatsen Personal & Chef. Ni är hjärtligt välkomna att närvara vid denna prisutdelning.

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com