​Exklusiv världsnyhet lanserades på Fastfood- och Cafémässan

​Exklusiv världsnyhet lanserades på Fastfood- och Cafémässan

Idag slogs dörrarna upp till fackmässan Fastfood&Café och Restaurangexpo på MalmöMässan. I samband med mötesplatsen lanserades ett helt nytt område – The Sweet Village. På plats är några av Europas främsta konditorer för att dela med sig av sina erfarenheter av tillverkning av gelato, choklad och desserter under exklusiva workshops.

Tillsammans med dessertmästaren Alain Chartier från Frankrike, gelatomästaren Martin Gregori, Svenska konditorlandslaget Tony Olsson och konditorimästaren Johan Landerhjelm får besökarna en djupdykning i tillverkningsprocessen. Intresset har varit enormt stort hos besökarna och kursplatserna har fyllts på rekordsnabbt under dagen. Under morgondagen förväntas det komma ännu fler förväntansfulla besökare som vill lära sig att göra desserter tillsammans med proffsen.

Läs mer om mässan och The Sweet Village på mässans hemsida: www.easyfairs.com/ffc

Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs.