Framgångsrik mässa för mötes- och eventbranschen utvecklas och blir en ny uppdaterad mötesplats

Nordens största mötesplats för mötes- och eventbranschen, Möten & Events, kommer inför 2017 bestå utav nya fokusområden inom digital kommunikation, bli ännu mer affärsinriktad och utökar möjligheterna att knyta viktiga kontakter.

Möten & Events är en komplett mötesplats för alla inom mötes- och eventindustrin. Mässan går varje år i Göteborg och Stockholm under februari månad och är mötes- och eventbranschens största mötesplats i Norden. Hit kommer besökarna för att hitta skräddarsydda lösningar på sina konferenser, företagsevent och aktiviteter.

I takt med digitaliseringen och den snabba tekniska utvecklingen, efterfrågar branschen nu även produkter, lösningar och tjänster för framgångsrik digital marknadsföring, exponering i omni-channel och säkerhet kring events. För att möta branschens behov presenterar mötesplatsen fokusområdena M-Commerce, Omni-Channel, M-Security och Eventproduktion (Sthlm) inför 2017. Detta innebär att företag som arbetar med att utveckla digitala lösningar, marknadsföring och e-handel för bokning och genomförande av möten, resor och events också kommer finnas på plats. Samt att Möten & Events lyfter fram frågan om säkerheten på events och bjuder in företag inriktade på eventsäkerhet.

”Våra nya fokusområden inför 2017 känns helt i rätt riktning. Vi utvecklar Möten & Events till en ny och uppdaterad mötesplats i samband med den snabba digitala utvecklingen. Vårt mål är att hjälpa branschen att utvecklas och lägga grund för framgångsrika affärskontakter,” – Emelie Törn, projektledare.

Möten & Events Göteborg, Eriksbergshallen 8-9 februari. Läs mer på www.easyfairs.com/motensgbg
Möten & Events Stockholm, Kistamässan 22-23 februari. Läs mer på www.easyfairs.com/motensthlm

För mer information kontakta Emelie Törn, Projektledare, 031-89 41 23, emelie.torn@easyfairs.com.

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com