Framgångsrik mötesplats för livsmedels- och dryckesindustrin

Närmare 120 ledande leverantörer till livsmedels- och dryckesindustrin som visade maskiner, utrustning, system, förpackningar, underhåll och logistiklösningar för livsmedels- och dryckesindustrin, samlades på Malmömässan i veckan när fackmässan Food Chain Nordic arrangerades. I år hade mässan för första gången sällskap av mässan Easyfairs Food Ingredients Nordic, med allt inom ingredienser och råvaror för livsmedelsindustrin.

Det var andra gången mässan arrangerades och att mötesplatsen behövs är branschen överens om och geografiskt ligger mässan helt rätt placerad i livsmedelstäta Öresundsregionen. Här sker mycket av utveckling och forskning och på mässan hade de 1 617 besökarna möjlighet att se nyheter och trender och framtidsspana.

I år hade mässan stort fokus på hållbarhet, vilket både utställare och seminarierna på mässans två scener speglade. På mässan prisades också Årets Närproducent 2016 och Årets Livsmedel-/Dryckesproducent 2016 och även pristagarna; Rescued Fruits och Oatly, har starkt hållbarhetsfokus i kombination med innovativt entreprenörskap. Rescued Fruits tar tillvara på frukt som slängs och gör något gott av den och Oatly omvandlar fiberrik havre till näringsriktig föda som t ex drycker och glass.

För mer information kontakta; Jennie Heidenfors, Projektchef, 031-899542, jennie.heidenfors@easyfairs.com

Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs.