INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING - en publiksuccé på Kistamässan!

Vilka är nycklarna till framtidens vinnande kommunikation? INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING är mässan som både står för svaren och inspirationen till morgondagens trender inom sociala medier, e-handel och onlinemarknadsföring. Den 14 – 15 mars gick mässan av stapeln på Kistamässan och det var första gången som eventet arrangerades helt i egen regi.

INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING har under flera år varit en uppskattad del av easyFairs IT-mässa ICTexpo, som arrangerats i Göteborg, Stockholm, Malmö, Oslo och Helsingfors. I år fick mässan för första gången stå på egna ben och arrangören easyFairs hade laddat upp med marknadens ledande företag och varumärken, både i montrarna och på de två seminariescenerna.

– INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING hör till den nya tidens mötesplats. Komprimerat på två dagar dammsuger vi marknaden på de senaste nyheterna, kunskapen och affärsmöjligheterna, säger mässans projektledare Magdalena Ranagården. Besökarna ska känna när de går här ifrån att de har fått en full uppdatering om nya trender och en tydlig bild om var marknaden är på väg. Att kalla det en mässa i traditionell bemärkelse är därför inte helt rätt: Affärsdrivet kunskapsevent är mer korrekt.

Sociala medier i fokus
Redan på onsdagsmorgonen var det fullt pådrag. Årets första talare var sociala medier-experten Therese Reuterswärds seminarium som drog fullt hus. Över 150 morgonpigga åhörare tog chansen att ta del av hennes värdefulla kunskap. I samma goda anda fortsatte verksamheten sedan under båda mässdagarna. Bland föreläsarna fanns representation från företag som Google, Spotify, Symantec, Mindshare och IBM och bland ämnena hade frågan om sociala medier en framträdande roll, där den konkreta affärsnyttan bakom mediet belystes från alla möjliga vinklar.

Att vi befann oss i Kista, Sveriges IT-hjärta, bidrog till ännu fler tunga namn bland besökarna och därmed möttes utställarna av ännu fler rätt besökare – ett faktum som skapade resultat även i montrarna och det gjordes affärer direkt på plats. Den kunskap som förvärvats och de idéer som väckts till liv på seminarierna, tog besökarna med sig ut till montrarna där de möttes av morgondagens digitala marknadsföringslösningar.

Givande möten över branschgränserna
Att INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING arrangerades parallellt med easyFairs-mässorna PERSONAL och MÖTEN & EVENTS lade också grunden för ett branschöverskridande event där besökarna kunde röra sig fritt över mässområdena för att knyta kontakter och ta del av nyheter och föreläsningar. Tillsammans lockade mässorna totalt över 5 000 besökare.

2013 får mässan nytt sällskap
INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING återvänder redan nästa år till Kistamässan den 13 – 14 mars 2013. Då i specialformatet ONLINE MARKETING & E-HANDEL, och i gott sällskap av Nordens största mötesplats för handeln - BUTIKSLEVERANTÖR.

För mer information om årets mässa besök www.easyFairs.com/INTERNET, eller kontakta Magdalena Ranagården, projektledare: 031 – 89 41 22 / magdalena.ranagarden@easyFairs.com.

Regioner

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com