Nya fackmässan PERSONAL 2012 – en premiär som överträffade allas förväntningar

Den 14 – 15 mars hamnade ledarskaps och HR-frågor gemensamt högst upp på agendan när Nordens första renodlade personalmässa någonsin av denna dignitet ägde rum på Kistamässan i Stockholm. Efter stängning kunde arrangören easyFairs konstatera att mässan blev en stor publiksuccé och att samarrangemanget mellan MÖTEN & EVENTS och INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING (över 5 000 besökare) var ett lyckat drag som öppnade många dörrar över branschgränserna.

– Att samla ledarskaps- och personalfrågor med långsiktiga HR-strategier under ett tak landar långt ifrån vad som tidigare har testats på det här området och resultatet blev fantastiskt, säger projektledare Magdalena Ranagården.

På plats fanns ledande leverantörer och konsulter inom bland annat företagshälsa, kompetensutveckling, juridik, lönefrågor och bemanning. Närvarande var även facklig representation i form av Ledarna och Unionen som var ytterligare ett starkt bidragande skäl till att eventet blev komplett. Äntligen har alla Sveriges chefer och ledare fått en mötesplats där de kan utveckla sitt ledarskap och förbereda sig inför framtidens utmaningar.

Tunga namn på talarschemat
Premiäråret till trots hade easyFairs inte hållit igen utan laddat med tunga namn på talarsidan. I seminarieprogrammet ingick bland andra storheter som Dr Kjell A. Nordström och Jan Eliasson – den senare som trots sin utnämning till ny vice generalsekreterare i FN valde att stå fast vid sitt engagemang på personal- och HR-branschens nya mötesplats.

– Vi har avhandlat det mesta är på mässcenen, säger Magdalena Ranagården. Infallsvinklarna har varit många, men mycket har kretsat kring frågor om framtidens ledarskap och HR-stragegier. Vi har haft både seminarier och paneldebatter på ämnet och uppslutningen har varit stark bland besökarna. Vi har haft två scener till vårt förfogande och det har varit fullsatt i stort sett hela tiden.

Givande utbyte med de övriga mässorna
Att PERSONAL arrangerades parallellt med easyFairs-mässorna MÖTEN & EVENTS och INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING bidrog också till nya affärsmöjligheter över branschgränserna. Det var många besökare som passade på att se över sina möjligheter på alla områden.

PERSONAL till MalmöMässan i oktober
Redan i höst återvänder PERSONAL till mässcenen. Den 24–25 oktober flyttar mässan in på nya MalmöMässan tillsammans med PROMOTION & MARKNADSFÖRING och MÖTEN & EVENTS Öresund.

För mer information om mässan besök www.easyFairs.com/PERSONAL, eller kontakta Magdalena Ranagården, projektledare: 031 – 89 41 22 / magdalena.ranagarden@easyFairs.com.

Taggar

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com