Pressinbjudan: Norra Sveriges enda elmässa

Pressinbjudan: Norra Sveriges enda elmässa

Den 6-7 september arrangeras Elmässan Norr – en affärsdriven mötesplats med allt inom el, belysning och fiber. Detta är den enda mötesplatsen i sitt slag i norr och bjuder på tusentals produktnyheter, inspiration och kompetensutveckling.

Höjdpunkterna är många och vi behandla såväl nya krav och regler som gäller i branschen, som det senaste inom KNX, säker elinstallation och IoT. På plats finns även 75 utställare som visar de senaste produktnyheterna, tekniska lösningar och banbrytande idéer för el- fiber och belysningsbranschens framtida utveckling. Vi välkomnar också för första gången studenter under torsdagen

Höjdpunkter ur programmet:

Onsdag 6 september kl. 08:00

KNX Sweden bjuder på installatörshandbok, frukost och senast nytt

Onsdag 6 september kl. 11.00

Carina Aschan | Projektledare Umeå Stad – Umeå blir Smart city

Onsdag 6 september kl. 14:00

Göran Cars | Stadsutveckare, Kiruna Kommun – Kiruna Stadsflytt

Onsdag 6 september kl. 16:00

Sportprofilerna Björn Ferry & Heidi Andersson

Torsdag 7 september kl. 10.00

Joakim Grafström | SEK Svensk Elstandard

Torsdag 7 september kl. 12:00

Jonas Pettersson | Energimyndigheten

Torsdag 7 september kl. 13:00

Fredrik Sjödin | Installatörsföretagen

För mer information om Elmässan och komplett scenprogram besök:

www.elmassannorr.se

För ackreditering, mer information eller intervjuer kontakta:

Lina Schewenius Lund, projektledare Elmässan, 031-89 41 39 lina.lund@easyfairs.com

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com