Alexander Bard, Suad Ali & Kurt-Ove Åhs

Pressinbjudan: PERSONAL & CHEF 2017 Kistamässan – 22 & 23 februari 2017

Den 22 – 23 februari flyttar Nordens största konferens, mässa och mötesplats för alla som leder och utvecklar personal in på Kistamässan för sjätte gången.

Som ledare och chef möter man dagligen en rad utmaningar, allt från att hantera konflikter, leda personal, hålla koll på omvärlden och följa med i digitaliseringen. Självklart behöver man också förbereda sig för framtiden då den innebär stora förändringar för både chefer, anställda och arbetsplatser. Målet med mötesplatsen Personal & Chef är att erbjuda chefer och ledare ett helhetskoncept för kompetensutveckling, inspiration samt produkter och tjänster som underlättar i deras vardag.

Hos de 200 utställarna hittar man innovativa produkter och tjänster och lösningar inom utbildning, rekrytering & bemanning, friskvård, IT-tjänster, kontorstjänster etc. På mässgolvet finns också 6 scener fyllda med ett högaktuellt seminarieprogram, nätverksfrukostar och luncher, konferenser, informationsträffar, prisutdelningar och ett stort branschmingel. Allt på mässan är helt kostnadsfritt.

Vi hoppas att du som medlem utav pressen kan närvara och ta del av årets välfyllda program.

Några av årets höjdpunkter på mässan

22 februari

Föreläsning 22 februari, kl 8.30 – 9.30
Alexander Bard
Paradigmskiftet från massmedia till interaktivitet

Föreläsning 22 februari, kl 12.15 – 13.00
Johan Staël von Holstein
Det går, du kan, du skall!

Föreläsning 22 februari, kl 14.00 – 14.45
Ek Dr Eva Ossiansson
Varumärken med rätt känsla!

23 februari

Föreläsning 23 februari, kl 9.00 – 10.00
Henrik Bunge, VD på Björn Borg
Kan jag, kan alla!

Prisutdelning 23 februari, kl 10.00
Prisutdelning – Årets Digitala Ledare & Årets Framtidslöfte arrangeras tillsammans med Salgado och Företagsuniversitetet

Föreläsning 23 februari, kl 12.00 – 12.45
Suad Ali, en av Sveriges Unga Supertalanger
Så leder du unga talanger!

Föreläsning 23 februari, kl 14.00 – 14.45 på Inspirationsscenen
Micael Bindefeld – En av Sveriges bästa och mest professionella festfixare genom tiderna!

Föreläsning 23 februari, kl 15.00 – 15.45
Kurt-Ove Åhs, Personaldirektör, Arbetsförmedlingen
Att leda förändring på en statlig myndighet

Föreläsning 23 februari, kl 15.00 – 15.45 på Inspirationsscenen
Bingo Rimér
Då och Nu – gamla och nya medielandskapet

För mer information om mässan, komplett program etc.,besök www.easyFairs.com/personalsthlm

Vid frågor eller intervjuer kontakta projektchef Jennie Heidenfors: 031 – 89 95 42,  jennie.heidenfors@easyfairs.com

När: Onsdag 22 februari kl. 08.00 – 17 och torsdag 23 februari kl. 08.00 – 16.
Var: Kistamässan, Kistagången 1, 164 22 Kista

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com