Charge Amps knyter laddstationer till EasyPark för enklare hantering av laddning och parkeringskostnad

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2018 15:20 CET

Ökade möjligheter att parkera och ladda sin elbil är grundläggande om elbilsmarknaden ska kunna expandera. Charge Amps vill bidra till samhällets vision om en mer miljövänlig trafik och har därför tagit fram laddstationen Aura som passar för offentliga miljöer och som nu enkelt kan knytas till EasyPark-appen.

”Integrationen med EasyPark innebär att våra användare nu kan betala för elbilsladdning i en app som många redan har i sin mobil och använder regelbundet. Detta har legat högt upp på våra kunders önskelistor. Att EasyPark dessutom är marknadsledande i Europa passar vår kommande expansion alldeles utmärkt”, säger Pontus Frohde, VD Charge Amps.

EasyPark som är ledande mobilparkeringsaktör, lanserar ständigt sin nytänkande tjänst Find & Park i nya städer över hela Sverige. Tjänsten gör det möjligt att hitta till närmaste tillgängliga gatuparkering och har visat sig kunna minska söktiden med upp till 40 %. Ett viktigt resultat då 30 % av all trafikstockning i städer beror på letandet av parkeringsplats. Samarbetet med Charge Amps hjälper bilisterna att snabbare och enklare hitta till en laddningsstation i närheten i appens karta.

”Som utgivare av tjänsten Find & Park och andra innovationer, ligger ett samarbete med Charge Amps helt rätt i våra framtidsplaner. Att vi ständigt satsar på att det ska bli så lätt som möjligt för ägare av elbilar att hitta till närmaste parkering och laddningsstation, ingår i EasyParks vision om grönare och smartare städer”, säger Anders Bäck, landschef EasyPark Sverige.

För mer information:

Matthew Tooth, Group Public Relations Manager: +46 73 313 33 30

Om EasyPark

I nära 800 städer över 13 marknader, hjälper EasyPark förare att hitta och betala för parkering. Vår teknik förbättrar stadsmiljön genom att hjälpa företag, parkeringsoperatörer och städer med administration, planering och hantering av parkering. EasyParks prisbelönta app har sparat konsumenternas tid och pengar sedan 2001.

Läs mer om oss på www.easyparkgroup.com

Om Charge Amps

Charge Amps är ett svenskt tillväxtbolag som utvecklar smarta och användarvänliga laddlösningar med funktionell design för laddbara bilar. Vi erbjuder laddboxar, laddkablar samt en omfattande molntjänst. Utveckling och tillverkning sker i Sverige. Bolaget grundades 2012 och laddar idag bilar på 32 marknader globalt.

Läs mer på http://charge-amps.com/.