Danska staden Kolding och EasyPark ingår samarbete

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2012 13:27 CEST

Från och med den 1 april 2012 ingår Koldings Kommun i den växande listan över städer som erbjuder mobilparkering till sina bilburna invånare och besökare.

Utöver Kolding kan de ca 300 000 bilister som betalar sin parkering med hjälp av EasyPark även använda tjänsten i en rad andra danska städer, så som Köpenhamn, Aarhus och Odense men även i städer i övriga Skandinavien och Tyskland.

Förutom en överlägsen kundupplevelse utan behov av kontanter, sparar mobilparkering både pengar och tid för medborgarna. EasyPark erbjuder olika typer av gränssnitt i form av en Smartphone applikation, en IVR-lösning, ett sms alternativ samt web, som alla förenklar parkeringsvardagen för användarens olika behov.

För staden och dess skattebetalare kommer behovet av kostsamma investeringar i form av fysiska parkeringsautomater reduceras i takt med att mobilbetalning växer. En digital insamling av parkeringsintäkterna reducerar utgifterma för mynthantering. Risken för skadegörelse, stöld, bedrägeri och driftstopp på maskinerna minskar också. Mobilparkering ger inte bara omkostnadsbesparingar, det innebär också en minimerad miljöpåverkan.

Vi är glada att kunna välkomna Kolding Kommun till framtidens parkering. Vi har upplevt en stigande erfterfrågan från våra 60.000 danska användare att kunna mobilparkera i trekantsområdet - speciellt i Kolding. Vi ser med spänning fram emot att möta denna efterfrågan och är stolta över att Kolding Kommun har valt att ingå samarbete med EasyPark”, säger Jakob Jessen, Ansvarig för parkeringsoperatörer, EasyPark Danmark.

För ytterligare upplysningar:

Anders Bäck, VD EasyPark AB
08 - 522 26 701 | anders.back@easypark.net

Founded in 2001, EasyPark's mission is to enhance the parking experience, making it more convenient, effective and cost-efficient for motorists, cities and parking operators. This is achieved through offering innovative and digitalized services operated on a lean, scalable and state-of-the-art platform. EasyPark Group has 85 employees operating from offices in Sweden (HQ), Denmark, Norway, Finland and Germany. For more information, visit www.easypark.net.