EasyPark och aimo ingår samarbete mot ett smartare och grönare Stockholm

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2018 12:07 CET

Nu lanserar EasyPark och aimo viktigt samarbete där all parkering med aimos eldrivna bilar sköts av EasyPark. Med hjälp av den innovativa appen kan EasyPark förenkla för aimos elbilspool och tillsammans bidra till ett mer effektivt och miljövänligt Stockholm. Som privat innovativt tänkande företag, har EasyPark ofta fler möjligheter att investera i och förbättra parkeringshanteringen i en stad än vad som finns utrymme för i kommuners fall. Aimosamarbetet är ett gott exempel på detta.

Som utgivare av tjänsten Find & Park och andra innovationer, ligger ett samarbete med aimo helt rätt i vår vision om att göra städer smartare och mer levnadsvänliga. Även stadsinvånare som miljömedvetet väljer att avstå från ägande av bil, ska kunna ha tillgång till det när det verkligen behövs. Då är aimo med deras elbilar och miljötänk en perfekt tjänst. Att vi sedan tidigare samarbetar med E.ON för elbilsladdning via EasyPark-appen är ingen slump, utan ingår i EasyParks framtidstänk om grönare städer, säger Anders Bäck, Landschef EasyPark Sverige

EasyPark arbetar ständigt för att avlägsna alla parkeringsrelaterade smärtor. Idag står letandet efter parkeringsplats för ca 30 % av all trafikstockning i städer. Med tech-företagets innovativa verktyg kan parkeringssökandet reduceras med upp till 40 %. En annan påtaglig parkeringssmärta är själva betalningen av parkering. Aimoanvändare slipper nu även detta problem då allt sköts automatiskt via EasyParks plattform.

Vi på aimo vill underlätta för användarna samtidigt som det är viktigt att vi kan vara effektiva. Vårt samarbete med EasyPark ger oss den möjligheten. En mycket intressant framtid står framför oss där inga gränser finns för vad aktörer såsom EasyPark och aimo kan åstadkomma när det kommer till smidigare mobilitet, säger Josephine Adorelle, General Manager, Marketing, PR & IR på Aimo Solutions.

För mer information:

Matthew Tooth, Group Public Relations Manager: +46 73 313 33 30

Om aimo

aimo lanserar nu Stockholms första elbilsdelning. Genom att kombinera bilens flexibilitet med kraften i AI vill aimo ge kunder den roligaste, smidigaste och grönaste körupplevelsen. Tills dess att företaget når självkörande aimos ser de till att koppla upp kunder mot ett välsmort nätverk av mobilitet. Innovation är en grundpelare och om självkörande bilar är nästa steg så tänker företaget redan på steget efter det. Kommer bilar ens att vara bilar i framtiden? Eller kommer de att omvandlas till poddar som förändrar allt vi vet om rörelse? Få saker har så mycket potential som framtidens färdmedel.

Läs mer på aimosolution.com

Om EasyPark

I nära 800 städer över 11 marknader, hjälper EasyPark förare att hitta och betala för parkering. Vår teknik förbättrar stadsmiljön genom att hjälpa företag, parkeringsoperatörer och städer med administration, planering och hantering av parkering. EasyParks prisbelönta app har sparat konsumenternas tid och pengar sedan 2001.

Läs mer om oss på www.easyparkgroup.com