EasyPark och Mobil Park ingår samarbete

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2010 15:28 CEST

EasyPark AB och Mobil Park AB lanserar nu i samarbete den starkt efterfrågade tjänsten telefonparkering. Tjänsten som ger besökare möjlighet till smidig och rättvis efterskottsbetalning av parkeringsavgiften är nu etablerad i de flesta avgiftsbelagda kommuner i landet.

EasyPark Telefonparkering fungerar som en virtuell P-automat. Genom mobiltjänsten startar bilisten enkelt parkeringen via mobiltelefonen. Fördelen när man parkerar med mobilen är att man på förhand kan definiera sluttid alternativt erhålls en påminnelse via SMS. EasyParks mobiltjänst omfattar idag flexibla betalformer mot både kontokort (alla på marknaden före-kommande, såsom bensinkort, VISA och MasterCard), samt faktura. Med EasyPark underlättas den krävande administrationen av fysiska parkeringskvitton, något som bland annat spar mycket tid för anslutna företagskunder då möjligheten ges att samla de anställdas parkeringar på en faktura.

Mobil Park är fokuserade på etablering och drift av parkeringsanläggningar i hela landet ochansvarar idag för uppdrag i bl a Märsta, Södertälje, Uppsala, Norrköping, Söderköping och Falun. Kunderna omfattar både Landsting, kommunala bostadsbolag, stiftelser, bostadsrätts-föreningar samt stora och små privata fastighetsägare.

“Vi strävar ständigt efter att utveckla fullservicekoncept där uppdraget är att underlätta och förbättra, både för den som upplåter parkeringsplatsen och den besökare som har parkerings-behov. Det känns helt naturligt att vi genom samarbetet med EasyPark kompletterar vår service med moderna betalmetoder”, säger Mikael Kihlander, VD Mobil Park AB.

“Det är väldigt trevligt att ingå detta samarbete med Mobil Park vilket löpande bidrar till att utveckla täckningen för våra tjänster. Tillsammans med Mobil Park levererar vi betallösningarsom omfattar både traditionell besöksparkering såväl som kundanpassade lösningar för exempelvis personalparkering”, säger Anders Bäck VD EasyPark AB.

Om du har frågor, vänligen kontakta:

Mobil Park AB

Mikael Kihlander, VD Mobil Park AB

Tel: +46 018-13 11 51
E-mail: mikael.kihlander@mobilpark.se

EasyPark AB

Anders Bäck, VD EasyPark AB

E-mail: anders.back@easypark.se

EasyPark erbjuder tjänster som gör parkering mer bekvämt, effektivt och ekonomiskt - för bilister, företagen de arbetar påoch för parkingsoperatörer - detta genom egen verksamhet eller via partners. EasyPark har 85 anställda på kontor i Sverige,Danmark, Norge, Finland och Tyskland. För mer information, besök www.easypark.se.