​EasyPark sponsrar ny podcast av Niklas Ekstedt och Leila Lindholm

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2015 13:47 CEST

2 april släpps en helt ny podcastserie av matentreprenörerna Leila Lindholm och Niklas Ekstedt. Eat This! är ett ett livligt samtal om livet, resor, mat och hemligheterna i restaurangvärlden. Men också hur man bäst löser vardagsmaten som småbarnsförälder. Parkeringstjänsten EasyPark är tillsammans med American Express podcastens huvudsponsor.

EasyPark har tidigare sponsrat Filip & Fredriks podcast och har goda erfarenheter av podcast som mediekanal.

– Podd är en snabbt växande mediekanal där vi som sponsor kan bli en naturlig del i samtalet. Sponsorskapet ger oss hög uppmärksamhet och vi kan nå ut med aktuell och relevant information till en attraktiv målgrupp, säger Anders Bäck, vd för EasyPark Sverige.

Vill nå dem som fortfarande betalar parkering med mynt

Att valet föll på podden Eat This! beror till stor del på att Niklas och Leila är personer som naturligt använder EasyParks tjänst. Poddens målgrupp är den moderna storstadsmänniskan som är ute efter enkelhet och smarta lösningar. Där fyller EasyParks parkeringsapp en funktion.

– Det finns fortfarande människor där ute och lägger mynt i p-automaten och tvingas stressa tillbaka för att inte missa sin p-tid. Med den här podden når vi många av dem, och kan upplysa dem om att det går att starta och stoppa sin parkering precis som man vill, om man använder vår app, säger Anders Bäck.

Podden spelas in på måndagar och ett nytt avsnitt släpps varje torsdag under 2015.
Första avsnittet finns ute på Itunes den 2 april.

För mer information:
Anders Bäck, vd för EasyPark Sverige: 073-325 40 36

EasyPark är idag ett av världens ledande företag inom mobila betalningar för parkering och finns i närmare 350 städer och parkeringsoperatörer på över nio marknader. EasyParks tjänster gör parkering mer bekvämt, effektivt och ekonomiskt för både bilister, företagskunder, och städer samt parkeringsoperatörer. Läs mer om företaget på www.easypark.net