​Fortsatt snabb tillväxt i Enköping - mobilparkering ökar med 30 procent

Pressmeddelande   •   Aug 11, 2017 08:00 CEST

Tjänsten mobilparkering upplever en fortsatt snabb tillväxt i Enköping. Under andra kvartalet 2017 ökade antalet parkeringar betalda med mobilen med 30 procent jämfört med samma period förra året.

EasyPark används nu i närmare 600 städer runt om i Europa, däribland Enköping. En bidragande orsak till den snabba tillväxten är den stora täckningen i Sverige och i grannländerna som gör att bilisten kan använda en och samma app för att betala sin parkering.

EasyPark tillkännagav nyligen att man i höst lanserar ny teknik som halverar tiden att hitta en ledig parkeringsplats, något som kommer att lanseras i ett antal städer i Sverige och i Europa.

– Vårt teknikteam har arbetat intensivt i över ett decennium för att lösa en av bilismens tuffaste utmaning; hur man snabbt hittar en ledig parkering i våra allt mer trafikerade städer. Dagens navigeringssystem tar dig till din destination, men faller platt när du behöver hitta någonstans att parkera. Den här tjänsten räknar vi med att lansera på bred front efter årsskiftet, säger Anders Bäck, vd EasyPark Sverige.

Se mer på www.easypark.se

Bildmaterial: http://www.mynewsdesk.com/se/easypark-ab/images

För mer informationAnders Bäck, VD EasyPark Sverige: 073-325 40 36

I nära 600 städer över 10 marknader, hjälper EasyPark förare att hitta och betala för parkering. Vår teknik förbättrar stadsmiljön genom att hjälpa företag, parkeringsoperatörer och städer med administration, planering och hantering av parkering. EasyParks prisbelönta app har sparat konsumenternas tid och pengar sedan 2001.

Läs mer om oss på www.easyparkgroup.com