Eaton och Ingram Micro inleder samarbete för att växa på den nordiska marknaden

STOCKHOLM, SVERIGE… Eaton och Ingram Micro har tecknat ett samarbetsavtal för att nå ut till fler återförsäljare på den nordiska marknaden. Samarbetet innebär bland annat att försäljning och marknadsföringsaktivieteter kommer att koordineras tillsammans och att Eatons produkter kommer lagerföras via Ingram Micros centrallager i Sverige. Avtalet undertecknades nyligen och gäller tillsvidare.

Ingram Micro är Nordens största totalleverantör av IT och Mobilitet. De verkar inom ”Technology Solutions”, ”Cloud” och ”Commerce & Lifecycle Solutions” och har stort fokus på tekniska lösningar och tjänster. På tjänstesidan erbjuds bland annat produktpaketering, mjukvarukonfigurering, e-handel, eftermarknadsstöd och tredjepartslogistik.

Avtalet innebär att Eatons produkter och lösningar för säker och stabil strömförsörjning av företag och organisationers allt mer kritiska IT-miljöer görs tillgängliga för Ingram Micros mer än 5,000 återförsäljare. Eatons produktportfölj omfattar UPS:er, ePDU:er, rackskåp och programvara.

- Ingram Micro är en av världens största distributörer av IT-produkter och en viktig partner för Eaton i flera europeiska länder. De växer på den nordiska marknaden och vi ser detta samarbete som en viktig del i vår tillväxtplan för IT-kanalen i Norden, säger Tony Wikström, Nordic Sales Manager IT Channel på Eaton.

År 2020 kommer det att finnas över 20 miljarder ”smarta” och uppkopplade objekt enligt Gartner. Det innebär att det måste finnas en säker, stabil och avbrottsfri el, framförallt i områden som är svåråtkomliga.

- Vi ser en stor affärsmöjlighet med vårt nya samarbetsavtal med Eaton då efterfrågan av tryggad och stabil elförsörjning ökar i takt med att marknaden för IoT samt Datacenter växer snabbt. Där är Eaton en av de världsledande leverantörerna, säger Torbjörn Schön, Director Value and Cloud Business på Ingram Micro.

För mer information, vänligen kontakta:

Tony Wikström
Nordic Sales Manager IT Channel, Eaton
TonyWikstrom@Eaton.com

Joakim Goding
Spotlight PR
joakim.goding@spotlightpr.se

Om Eaton:
Eatons elverksamhet är globalt ledande med expertis inom kraftdistribution och kretsskydd, avbrottsfri kraft, styrning och automatisering, belysning och säkerhet, konstruktionslösningar och kopplingsenheter, lösningar för tuffa och farliga miljöer samt tekniska tjänster. Eaton är genom sina globala lösningar utrustat för att svara på de viktigaste utmaningar inom strömhantering som vi har idag.

Eaton är verksamt inom krafthantering och hade en omsättning på 20,4 miljarder dollar 2017. Vi levererar energisparande lösningar som hjälper våra kunder att effektivt hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft på ett säkert och hållbart sätt. Eaton arbetar för att förbättra livskvaliteten och miljön genom användning av tekniska lösningar och tjänster för krafthantering. Eaton har cirka 96 000 anställda och bedriver försäljning i över 175 länder.

För mer information, besök www.eaton.com

Följ oss på Twitter (@ETN_EMEA) eller LinkedIn (Eaton) så får du de senaste nyheterna.

Om Ingram Micro:
Med global infrastruktur och fokus inom moln, logistik, mobilitet och tekniska lösningar ser Ingram Micro till att våra partners får rätt verktyg och support för att driva affärer mer framgångsrikt. Oavsett vilken marknad de verkar på eller var i världen företaget är verksamt.

Ingram Micro grundades 1979 och har i snart 40 år varit en erkänd marknadsledare som levererat lösningar i världsklass till kunder runt om i världen. Vår framgång bygger på innovation och en ständig strävan efter att ge bättre avkastning och tillväxt för våra kunder. Idag finns det inget annat företag i världen som levererar ett lika brett och djupt spektrum av teknik- och logistiktjänster.