Eaton utökar sortimentet för marknadsledande 93PM UPS

Eaton utökar sortimentet för marknadsledande 93PM UPS

Ett modulärt och skalbart sortiment gör att datacenter kan ”betala i takt med att de växer”

STOCKHOLM … Eaton meddelade idag en utökning av 93PM-sortimentet UPS (trefas) för ett större kraftområde från 30 till 500 kVA. Eaton 93PM är utformad för att bibehålla en stabil, oavbruten, ren kraftförsörjning och är inriktad mot datacenter, it och kommersiella byggändamål.

– Det utökade sortimentet är resultatet av en förändring av branschens krav på fler kraftalternativ och en modulär strategi för energihantering av datacenter som gör det möjligt för kunderna att minska energikostnaderna och öka systemflexibiliteten. UPS-marknaden har rört sig bort från stora UPS-enheter mot modulära och skalbara alternativ där kunderna kan välja exakt vilken kraft de behöver från dag ett och stegvis öka den i takt med verksamhetens behov, säger Mats Wiman, projektchef på Eaton.

Den modulära utformningen av 93PM gör att man kan öka UPS-kapaciteten när som helst bara genom att lägga till kraftmoduler till den befintliga UPS-enheten. Kapaciteten kan ökas stegvis med 50 kVA samtidigt som fullständig förbikoppling är möjlig från första dagen.

93PM-serien är utformad för att hålla igång viktig infrastruktur och tillhandahålla 100 % drifttid. 93PM är utrustad med ett antal funktioner för att säkerställa högsta möjliga motståndskraft för verksamhetskritiska tillämpningar, däribland Hot Sync, som är Eatons patenterade teknik för belastningsdelning mellan UPS-enheter, vilket eliminerar alla enskilda felpunkter i ett parallellt UPS-system, samt Eatons system för avancerad batterihantering (ABM), som möjliggör intelligent laddning och förlänger batteritiden.

93PM-serien bygger på ledande teknik som möjliggör effektivitetsnivåer på upp till 97 % i läget för kraftförsörjningsskydd. Att ersätta en äldre generation av UPS:er med 93PM innebär en återbetalningstid på 2–3 år. Det finns två viktiga tekniker för ännu större energibesparingar och snabbare återbetalningstid. Den första är energisparsystemet (ESS), som är den arkitektur för energieffektivitet som reagerar snabbast och kan nå upp till 99 % effektivitet. Den andra tekniken är det variabla modulhanteringssystemet (VMMS), som bidrar till att nå optimal effektivitet för dubbelomvandling även när UPS-belastningsnivåerna är låga.

93PM hanteras via en LCD-pekskärm som snabbt ger viktig statusinformation i både grafiska och numeriska format. Den har även stöd för Eatons programvara Intelligent Power Manager (IPM), en programvara som används för övervakning och hantering av UPS-enheten som en integrerad del av kraft- och it-infrastrukturen.

Läs mer om Eatons lösningar för hantering av strömförsörjning på www.eaton.se. Följ våra nyheter på Twitter via @ETN_EMEA eller på LinkedIn-sidan för Eaton EMEA.

Eatons elverksamhet är globalt ledande med expertis inom kraftdistribution och kretsskydd, avbrottsfri kraft, styrning och automatisering, belysning och säkerhet, konstruktionslösningar och kopplingsenheter, lösningar för tuffa och farliga miljöer samt tekniska tjänster. Eaton är genom sina globala lösningar utrustad för att svara på de viktigaste utmaningar inom strömhantering som vi har idag.

Eaton är verksamt inom krafthantering och hade en omsättning på 19,7 miljarder dollar 2016. Vi levererar energisparande lösningar som hjälper våra kunder att effektivt hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft på ett säkert och hållbart sätt. Eaton arbetar för att förbättra livskvaliteten och miljön genom användning av tekniska lösningar och tjänster för krafthantering. Eaton har cirka 95 000 anställda och bedriver försäljning i över 175 länder. För mer information, besök www.eaton.se.