Nya rackmodeller ökar flexibiliteten hos sortimentet av Eaton 5SC UPS

Nya rackmodeller ökar flexibiliteten hos sortimentet av Eaton 5SC UPS

STOCKHOLM … Eaton har utökat sitt sortiment av line-interactive UPS:er för att hjälpa IT-ansvariga att hitta det bästa alternativet för att garantera pålitligt strömförsörjningsskydd för servrar i mindre företag. 5SC-sortimentet innehåller numera rack- och rack-/tornmodeller, utöver tornmodellerna, och omfattar en märkeffekt från 500 VA till 3 kVA. Det flexibla sortimentet erbjuder kompakt och pålitligt skydd till ett överkomligt pris i syfte att garantera säker drift inom ett brett spektrum av IT- och industritillämpningar såsom servrar, nätverks- och lagringsenheter samt bankautomater.

–I anläggningar där utrymmet är begränsat kan det vara svårt att få plats med en UPS för att ge pålitligt strömförsörjningsskydd. För att komma till rätta med detta har Eaton utvecklat 5SC-sortimentet som är kompatibelt också med de allra minsta rackskåpen: rackmodellerna 1000/1500 får plats i rackskåp med kort djup på bara 500 mm, berättar Magnus Engström, produkt- och säljsupportchef på Eaton.

5SC-sortimentet har utformats för att möjliggöra effektiv hantering och övervakning: alla modeller har ett LCD-gränssnitt som fungerar som en personlig instrumentpanel med värdefull information om UPS:ens status i realtid, laddnings- och batterinivå samt flera andra justerbara parametrar.

Alla modeller har USB- och serieportar för att möjliggöra automatisk integration med alla de vanligaste operativsystemen. För att minimera kostnaderna och optimera produktens livscykel är 5SC-serien utrustad med Eatons patenterade ABM-teknik som förlänger batteriets livstid med upp till 50 procent genom att enbart ladda om batteriet när det är nödvändigt.

Läs mer om 5SC-sortimentet på www.eaton.eu/5SC .

Läs mer om Eatons lösningar för kraftkvalitet på www.eaton.se/powerquality. Följ våra nyheter på Twitter via @EatonIT eller på LinkedIn-sidan Eaton EMEA LinkedIn company.

Eatons elverksamhet är globalt ledande med expertis inomkraftdistribution och kretsskydd, avbrottsfri kraft, styrning och automatisering, belysning och säkerhet, konstruktionslösningar och kopplingsenheter, lösningar för tuffa och farliga miljöer samt tekniska tjänster. Eaton är genom sina globala lösningar utrustad för att svara på de viktigaste utmaningar inom strömhantering som vi har idag.

Eaton är verksamt inom krafthantering och hade en omsättning på 19,7 miljarder dollar 2016.
Vi levererar energisparande lösningar som hjälper våra kunder att effektivt hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft på ett säkert och hållbart sätt. Eaton arbetar för att förbättra livskvaliteten och miljön genom användning av tekniska lösningar och tjänster för krafthantering. Eaton har cirka 95 000 anställda och bedriver försäljning i över 175 länder.För mer information, besök www.eaton.se.