Slipp problem med istappar i vinter

Förbered dig för vintern! De senaste vintrarna har varit tuffa både för fastigheter och människor. Ett av de stora problemen har varit igenfrusna stuprör och istappar som hänger ner från takrännor. Vi har lyssnat på våra kunders önskemål och tagit fram en mobil, lättinstallerad produkt för takrännor och stuprör.

Frostvakt 25 är en värmekabel som effektivt smälter bort snö så att den inte kan frysa fast och täppa igen rännor eller stuprör. Tack vare den höga effekten kan den även  användas där andra frostskyddskablar inte räcker till, exempelvis som skydd mot att kondensvatten från värmepumpen fryser på plåten.

Precis som vår populära Frostvakt 10 för frostskydd av rör, så är Frostvakt 25 en mobil lösning som du kan montera själv, även om du inte är elinstallatör. Du lägger värmekabeln i rännan innan isen bildats, fäster med Ebeco Clips och ansluter stickproppen till ett jordat vägguttag. Enkelt att ta bort igen när vintern är över.

Eftersom värmekabeln är självreglerande ger den maximal effekt endast där det behövs, alltså i is och snö. På de delar av anläggningen där snön smält och värmen inte längre behövs reglerar kabeln ner sin effekt med upp till 50%, vilket gör den till ett ekonomiskt frostskydd.

I större fastigheter rekommenderar vi ett långsiktigt alternativ med fast installation. Ebeco snösmältningsanläggning T-18 är en lönsam investering som skapar säkerhet för både människor och fastigheter. Systemet består av en robust värmekabel med en smart styrning som minimerar energiförbrukningen.