Pressmeddelande -

Nordens största inomhusväxthus - Eco by Sweden har fått förfrågan att leverera belysningslösningen

Vi fick av ett icke-angivet energibolag i veckan frågan att projektera deras nya satsning

Det är inte vilket satsning som helst utan det ska byggas Nordens största växthus baserat på LED-belysning istället för den traditionella halogenbelysning och högtrycknatriumen som båda är ineffektiva och miljöfarliga. LED är idag tillräckning och anpassad att fungera i princip på alla områden och ävenså inom växtbelysning där vi anpassar diodsammansättningen för att ge plantorna exakt det korrekta ljus som de behöver. Ett stort och mycket intressant projekt som ni kommer se mer utav och det sätter även standarden för kommande växthus där LED är huvudaktören.

Läs mer om våra projekt på hemsidan.

• artificiella växthus
  • nordens största växthus
  • växthus

Eco By Sweden - Från glödtråd till leddiod...

Eco By Sweden för en hållbar utveckling är ett företag som verkar för en hållbar utveckling. Vi saluför och partiellt utvecklar ekodesignprodukter för den Europeiska marknaden. När vi säger att vi verkar för en hållbar utveckling har vi både det sociala, ekonomiska och ekologiska som grundstenar. Energieffektivitet är ett av våra ledord och nollvisionen om ett hållbart samhälle där vi inte lämnar några ekologiska avtryck i naturen är vår vision. Vi har börjat med solcellsdrivna gatuarmaturer som varken kräver el eller sladdar och är helt självförsörjande. Samtidigt planterar vi träd i Afrika och försöker minimera vårt eget ekologiska avtryck i bästa möjliga mån. VI tar även hand om gamla lampor som många inte vet vad de ska göra utav.

2018 © Eco by Sweden