Almedalsseminarium om möjligheter vid ROT

Per Ernedal, vd för EcoGuard, kommer att tala vid ett seminarium på Samhällsbyggararenan i Almedalen nästa vecka. Anförandet handlar om digitaliseringens möjligheter i samband med renovering av miljonprogrammet.

Digitala system för tempmätning, vattenförbrukning och energianvändning bidrar till hållbarhet, lönsamhet och rättvis kostnadsfördelning.

– Det är klokt att uppdatera fastigheter i samband med renovering. Det här vet många av våra kunder eftersom de redan gör precis så. Möjligheterna med detta ska jag berätta mer om på ett seminarium på i Almedalen, säger Per Ernedal.

Lyckade exempel

Per representerar Leverantörsföreningen för IMD, LIMD. Han kommer att berätta om digitaliseringens möjligheter utifrån ett par exempel på lyckade genomföranden utförda av olika medlemmar i LIMD.

Ytterligare ett par anföranden genomföras av Fredrik Olsson, vd Rot-Partner som talar om renoveringsstrategier och att göra rätt sak i rätt ordning. Eva Eriksson, enhetschef för äldreboende inom Forsen Projekt kommer att ge ett demografiskt perspektiv på renovering och anpassning av miljonprogrammet.

Debatt

I debatten som följer deltar Peter Strand, vd Victoria Park, Emma Hult, riksdagsledamot och bostadspolitisk talesperson för Miljöpartiet, Erik Elmgren, förhandlingschef på Hyresgästföreningen samt Mariette Hilmersson, vd för Förvaltnings AB Framtiden, Göteborgs stads fastighetskoncern.

Om seminariet

Seminariet heter ”Renovering av befintlig bebyggelse – en miljardsatsning på vägen mot ett hållbart samhälle”. Det arrangeras av Svensk Byggtjänst och äger rum tisdagen den 30 juni kl. 13.40 på Samhällsbyggararenan i Almedalen, Strandvägen 4 (intill kongresshallen Wisby Strand).