Johan Rydberg utsedd till vd i Econova

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2016 14:25 CEST

Johan Rydberg tillträder som vd i Econova.

Econovas styrelse har utsett Johan Rydberg till vd. Johan kommer att leda företaget in i en ny tillväxtfas och tillträder uppdraget omgående.

– Johan Rydberg har god förståelse för Econova och de utmaningar företaget står inför. Han är handlingskraftig, tydlig och engagerad i sitt ledarskap. Det är egenskaper som ger honom särskilt goda förutsättningar för den utvecklingsresa bolaget nu behöver göra, säger Ingvar Petersson, styrelseordförande i Econova AB.

Econova ligger långt fram när det gäller anpassning för och övergång till en cirkulär ekonomi, där återvunnet material fyller en allt viktigare funktion. Ökat kundperspektiv och djupare materialkompetens kommer vara nyckelfrågor för att säkerställa effektiva, branschöverskridande lösningar inom återvinningsområdet.

Johan Rydberg axlar uppdraget som vd med framtidstro.

– Jag vill arbeta i ett modernt och hållbart företag som varje dag bidrar till att lösa de miljöutmaningar världen står inför. Jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor i Econova skapa ett starkt erbjudande där affärs- och miljönytta går hand i hand, säger Johan Rydberg.

Johan har arbetat i Econova sedan 2008 och tidigare varit tillförordnad vd, marknadschef och affärsområdeschef. De senaste två åren har han varit drivande i arbetet med att skapa den tillväxtplattform som ska förankra företagets roll i framtidens hållbara samhälle.

Econova skapar hållbara affärer inom återvinning och trädgård. Vår styrka bygger på kunskap om behandling och förädling av organiska restprodukter som går att återföra som resurser i kretsloppet. I rollen som ”miljöintegratör” bidrar vi till att sammanföra olika aktörer och skapa förutsättningar för en branschöverskridande samverkan kring material- och energiflöden på regional nivå. På koncernnivå är vi 140 anställda som tillsammans omsätter cirka 700 MSEK .

Kommentarer (0)