EdmoLift välkomnar ny fältsäljare!

Christer Folkesson är EdmoLifts nya fältsäljare för det geografiska området Södra Sverige. Han tillträdde tjänsten den 24 april och utgår från Aneby, 45 km öster om Jönköping. Ansvarsområdet sträcker sig från Strömstad i väst till Valdemarsvik i öst, och allt söder om det.

Vad innebär din roll som fältsäljare?

Jag har ansvar för både återförsäljare och direktkunder. Försäljningen av standardprodukter går till stor del via försäljningskontoret i Härnösand, men så fort det handlar om något som inte ingår i standardramen – anpassningar av olika slag – så kommer jag in.

Hur kommer du att arbeta?
I början är det viktigt att lära känna de kunder vi har och det blir mycket kundbesök. På sikt vill jag in på lite större företag, och där vara med och lösa en del av deras logistik- och ergonomiproblem. EdmoLift har ett brett sortiment och vi kan idag göra lösningar nästan oavsett vad det är som kunden behöver.

Varför passar du i rollen som fältsäljare?
Jag har ett brett nätverk i branschen och skulle det mot förmodan vara så att vi inte har det kunden behöver i vårt sortiment så förmedlar jag gärna kontakten till en branschkollega. Jag vill vara den man kontaktar om man har ett problem. Är vi inne på ett företag så ska vi göra allt för att lösa kundens problem.

Varför blev det EdmoLift?
Jag har haft kontakt med EdmoLift tidigare då jag behövt lyftbord och känner till företaget som en tillförlitlig leverantör – bra produkter, bra sortiment och ett mycket gott rykte. Dessutom finns det mycket som jag uppskattar med att arbeta på ett litet eller medelstort företag. Det finns en närhet till produktionen, till folket som tillverkar och monterar produkterna. Ställer kunden en fråga så har jag kunskapen och vet jag att jag kan svara. Det är viktigt för mig och jag är övertygad om att det också stärker min trovärdighet som säljare.

Kontaktuppgifter:
Christer Folkesson
christer.folkesson@edmolift.se

Om EdmoLift
EdmoLift AB är ett privatägt företag med säte i Sverige, vi är en av Europas största tillverkare och leverantörer av saxlyftbord och pallhanteringsprodukter. Vi har filialer och dotterbolag i 7 länder samt distributörer i mer än 50 länder.

Vill du veta mer?
Klicka in på vår hemsida för att se hur EdmoLift kan hjälpa ditt företag med allt som har med lyft att göra!

• Verkstadsindustri

• tillverkande industri