Fortfarande kokrekommendationer i delar av Eskilstuna

Eskilstuna Energi och Miljös utökade provtagning av vattnet i Eskilstuna visar att koliforma bakterier fortfarande finns i Vipptorp, Hällberga, Lilla Nyby och Tunafors. I dessa områden kvarstår därför tidigare kokningsrekommendation vid förtäring av vattnet. Eskilstuna Energi och Miljö har tillfälligt utökat kloreringen i dessa områden samt fortsätter med nya provtagningar till vattenkvalitén är återställd.

Eftersom flera medier tidigare rapporterat om vattenkvalitén på Mälarsjukhuset vill vi förtydliga att provtagningarna också visar att inga koliforma bakterier finns i Mälarsjukhusets vatten, vilket innebär att vattenkvalitén på Mälarsjukhuset liksom tidigare är tjänligt utan anmärkning.

Nytt meddelande kommer att läggas ut på www.eem.se så snart ny information finns.

Frågor kan även ställas till:

Jorma Seimilä, avdelningschef Vatten och avlopp,
Eskilstuna Energi och Miljö, 070-340 21 21