Hjälp oss att namnge nya området

Hjälp oss att namnge nya området

Mitt emot Ekeby våtmark byggs just nu en plats för återanvändning/återbruk. En av anledningarna till att vi skapar den här platsen är att minska avfallet och öka återbrukandet. Vi vill att platsen det ska bli ett centrum för kunskap, medvetenhet och förståelse inom återbruk, kretsloppstänkande och hållbarhet. Området kommer dels att ha en återbruksgalleria och dels en modern återvinningscentral med avlämningsplats för saker som kan återbrukas. Gallerian ska inhysa verksamheter och organisationer med en tydlig återbruks- eller miljöprofil.

Nu behöver vi allmänhetens hjälp att namnge denna plats. Vi anordnar en namntävling med en cykel som första pris. Vad ska platsen heta där vi bygger ny återvinningscentral och återbruksgalleria?

I sommar kommer bygget stå klart och då vill vi ha ett bra namn på den här platsen. Skicka in ditt/dina namnförslag till namntavling@eem.se och du kan vinna en cykel.

Tävlingsregler: Det är fritt att skicka in flera förslag. Eskilstuna Energi och Miljö förbehåller sig rätten att eventuellt använda namnförslaget i all typ av marknadsföring. En jury kommer att utse en vinnare. Anställda på Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö får inte delta i tävlingen men är välkomna att ge namnförslag. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vid frågor om tävlingen, kontakta gärna:

Caroline Eklöv, marknadskommunikatör Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö