MicroView lanserar ett installationsvänligt koncept inom videoövervakning för SMF och hushåll.

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 11:30 CEST

Videoövervakning associerars ofta med dyr hårdvara och mjukvara samt komplicerade och tidskrävande installationer. Nya MicroView " Surveillance made Simple "-konceptet bryter helt mot denna uppfattning.

Videoövervakning är ett kraftfullt verktyg mot alla former av skadegörelse, inbrott, överfall och stöld. Alla undersökningar visar att kameraövervakning effektivt förebygger incidenter samt underlättar polisutredningar.

För att därför göra detta kraftfulla verktyg lättillgängligt även för små och medelstora företag (SMF) samt hushåll så har MicroView utvecklat en extremt lättanvänt och prismässigt konkurrenskraftigt övervakningskoncept. MicroView-lösningen kan konfigureras från 1 upp till 16 kameror, så det är mycket flexibelt, och det är mycket enkelt att installera, baserat på en smidig plug-and-play installation, inkluderat är både gratis VMS och en App-lösning för övervakning via smartphones och surfplattor.

MicroView övervakningskoncept: Flexibla lösningar 1-16 kameror

MicroView övervakningskonceptet bygger på ett flexibelt och valfritt produktsortiment med både Mini Bullet, Mini Dome och Varifocal Dome analoga kameror och IP-kameror, digital videoinspelare (DVR) från 4-kanaler till 8-kanaler och Network Video Recorders (NVR) från 8-kanaler till 16-kanaler plus passande monteringstillbehör för alla typer av montage.

MicroView produktsortiments olika videoövervakningslösningar kan således konfigureras individuellt för att exakt passa behoven hos en kund.

I MicroView-konceptet ingår kostnadsfritt MicroView MonitoringCenter, vilket är en lättanvänd videohantering (VMS) – som kan styra videoinspelare via PC eller MAC. MicroView MonitoringCenter innehåller också en app, MicroView Monitoring Station Appen för övervakning via smartphones och surfplattor.

MicroView MonitoringCenter (VMS) ingår i alla MicroView-lösningar helt utan uppstarts-avgift och är helt kostnadsfritt.

MicroView Monitoring Station appen är också kostnadsfri, och tillgänglig via App Store och Google Play.

Perfekt lösning för små och medelstora företag samt privata hushåll

Målgruppen för MicroView övervakningskonceptet är små och medelstora företag inom alla branscher, och även privata hushåll är en perfekt målgrupp för MicroView-konceptet med kundanpassade lösningar med 1-16 kameror inklusive gratis VMS.

Produksortimentet

MicroView produktsortimentet består av två serier: aSERIEN och iSERIEN. aSERIEN är analoga kameraprodukter och digitala videoinspelare, medans iSERIEN är IP-kameraprodukter och nätverksvideoinspelare.

För att se hela produktsortimentet så kan du ladda ner PDF-dokumentet (MicroView Product Catalog) relaterad till detta pressmeddelande. Se nedan, där det även finns bilder att ladda ner.

Distribution

MicroView produktsortiment tillhandahålls av EET Europarts/EET Security och säljs vidare av professionella installatörer, montörer, elektriker och säkerhetsfirmor över hela Europa.

För att hitta ditt lokala EET Europarts-säljkontor, besök: www.eetgroup.com

Om EET Europarts

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Computer & Printer parts, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Point of Sale & Auto ID samt Professional AV & Digital Signage.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.