EFFSO Group AB utökar verksamheten inom offentlig upphandling med nytt bolag

EFFSO startar ett nytt bolag inom offentlig upphandling med syfte att leverera högkvalitativa upphandlingstjänster. Bolaget kommer att fokusera på att leverera konsulter inom upphandling med fokus på LOU, LUF, LUFS och LUK, och kommer att ledas av Emil Andrén.

”Under många år har vi framgångsrikt hjälpt myndigheter, landsting och kommuner på en mer strategisk nivå med utbildning, kategoristyrning och spendanalyser. Med några av dem har vi redan ett nära samarbete när det gäller att stödja dem med konsulttjänster. Nu känner vi att tiden är mogen att äntligen ta steget fullt ut och bidra till att förverkliga det som det strategiska arbetet skall leda till, nämligen bra och värdeskapande upphandlingar”, säger Mattias Hultheimer, Koncernchef för EFFSO Group.

Det nystartade bolaget, EFFSO Upphandling, kommer att ledas av Emil Andrén. Emil har mångårig erfarenhet från upphandlingsområdet, både som konsult och som upphandlingschef och har också arbetat som kategoriansvarig i stora koncerner. Under de senaste tre åren har han varit affärsområdeschef inom EFFSO med ansvar för rekrytering och interim.

”Vi har under en lång tid sett att efterfrågan på upphandlingsstöd ökat inom den offentliga sektorn som en konsekvens av att kvalitet och kostnader äntligen hamnat i fokus. Med vår gedigna erfarenhet av privata företag och offentliga organisationer vill vi leverera upphandlingstjänster med hög kvalité och med goda resultat”, säger Emil Andrén. ”Det är helt avgörande att inte bara följa upphandlingslagstiftningen, utan också att skapa ändamålsenliga affärsupplägg som tillför värde till den upphandlande organisationen. Här är vår bransch- och kategorikunskap från alla kategoriprojekt vi gjort sedan 2007 väldigt central”.

I samband med att Emil Andrén blir VD för EFFSO Upphandling, blir Anna Hedre Eidhagen ny chef för området Rekrytering & Interim på EFFSO AB. Anna har tidigare varit verksam som senior rekryteringskonsult inom EFFSO och har tidigare erfarenhet som konsult samt från ett flertal koncerninköpschefsroller.

För mer information kontakta:
Emil Andrén, VD EFFSO Upphandling
E-post: emil.andren@effso.se, tel: 0727159163

Mattias Hultheimer, Koncernchef EFFSO Group AB E-post: mattias.hultheimer@effso.se, tel: 0708944300

• effso upphandling
  • offentlig upphandling
  • effso

• Skåne

EFFSO är Nordens snabbast växande inköpskonsultföretag som brinner för att utveckla inköpsorganisationer. Bolaget erbjuder organisationer inom såväl privat- som offentlig sektor lösningar inom rekrytering, interim, rådgivning, utbildning och outsourcing. EFFSO är även grundare och återförsäljare av spendanalysverktyget Spendency. EFFSO omsätter cirka 140 MSEK och är idag dryga 100 personer lokaliserade i Stockholm, Göteborg och Malmö. EFFSO utsågs 2014 och 2015 till Superföretag av Veckans Affärer och har flera gånger tagit emot Dagens Industris Gasellutmärkelse, nu senast som Mästargasell 2019. Läs mer på www.effso.se.