EFG Create: skapa inspirerande arbetsplatser!

Nyhet   •   Jan 27, 2017 16:24 CET

Jonas Forsman med EFG Create och EFG Create Seating.

På framtidens arbetsplatser odlas inspiration och skördas kreativitet, vilket ställer nya krav på utformning och inredning av kontor. Jonas Forsman har därför på uppdrag av EFG skapat EFG Create; en förvarings- och sittmöbelserie för inspirerande arbetsplatser.

Alla som lekt med Lego förstår poängen. Med kuben som grund byggs förvaring, rumsavdelare, sittplats - eller allt samtidigt – precis som man vill; högt, brett, lågt, vinklat eller rakt. EFG Create och EFG Create Seating tillåter lösningen att utformas och anpassas helt efter hur man på arbetsplatsen vill arbeta, förvara och ta paus.

Systemet är designat för att byggas i kombinationer, men enheterna fungerar lika bra på egen hand. De flexibla modulerna konfigureras också enkelt från små till stora mötesplatser allt efter hur behoven skiftar. Luftigt eller kompakt, arbete och möten, eller mat; med EFG Createsom erbjuder både förvaring, sittmöbler och rumsavdelare i samma system kan kontoret växa och förändras smartare än någonsin. Inte ens en skruvdragare behövs.

EFG Create förvaring lanserades under Stockholm Furniture Fair 2015 och under hösten 2016 följde steg två i form av sittmöbelsystemet EFG Create Seating. I synnerhet EFG Create Seating gör skäl för sitt namn. Med 11 standardfärger för metallstativen, sex nya linoleumfärger till skivor och ett stort antal genomtänkta tygval som standard, erbjuder serien närapå gränslösa möjligheter att skapa en personlig och uttrycksfull lösning med små medel. Samtliga EFG Create-produkter är miljövänligt och hållbart producerade.

Jonas Forsman är inne på sitt tredje år som designer för EFG European Furniture Group och är skapare av både EFG Create och EFG Create Seating.

- Jonas design kombinerar funktionalitet och nyskapande på ett sätt som är mycket värdefullt när kontoret som arbetsplats är i så stark förändring, säger Marianne Dahl som är Produktutvecklingschef på EFG European Furniture Group.

EFG Create Seating-produkterna åtföljs av det lilla eleganta bordet EFG Navi som finns med samma material- och färgval som EFG Create Seating. Det fungerar därmed utmärkt tillsammans med EFG Create-serien, eller helt på egen hand.

Välkommen att se närmare på EFG Create, EFG Create Seating och våra nyheter i monter A37:20 under Stockholm Furniture Fair 2017!

För mer information:
Jonas Forsman, Designer: info@jonasforsman.se +46.703060664
Marianne Guriby Dahl, Produktutvecklingschef; marianne.dahl@efg.se +46.765367508