​​​​Miljösmarta Reuse-tjänsten nu i EFG:s grundutbud

Nyhet   •   Jan 27, 2017 16:40 CET

EFG Reuse - en enkel lösning för klimatsmarta.

EFG Reuse är EFGs smarta tjänst för att minska resursslöseri i samband med kontorsinredning, renovering eller flytt. Tjänsten är idag en integrerad del av EFGs erbjudande; att skapa inspirerande arbetsplatser genom effektiva och hållbara lösningar. Genom EFG Reuse kan EFGs kunder omsätta hållbarhets- och miljöfrågorna i konkret handling.

Grundtanken är att spara istället för att slösa genom att förlänga livslängden på kontorsmöbler. Idén med EFG Reuse är precis så enkelt smart som krävs i kampen mot klimathot och miljöförstöring.

EFG Reuse erbjuds sedan hösten 2016 i två nivåer av service:

EFG Reuse Commitment kallas numera nivån för kunder som önskar göra lite mera och skänka överblivna möbler eller sälja dem vidare till nya brukare. EFG Reuse erbjuder besiktning och värdering, projektledning, kontakt med nya brukare och levererar en rapport efter avslutat projekt där kostnadsbesparingar och miljövinster redovisas i detalj.

EFG Reuse Basic är till för kunden som vill ha det enkelt, men samtidigt hållbart, ekonomiskt och tidseffektivt. När kunden beställer sina nya möbler hos EFG, beställer man samtidigt EFG Reuse Basic; hämtning, bortforsling och återvinning av de möbler som blir över till ett fast styckepris. Kunden slipper extraarbete, priset är känt i förväg och EFG borgar för att hanteringen sker så miljövänligt och hållbart som möjligt.

För mer information:

Pelle Halling, tel 0709-939323 eller pelle.halling@efg.se