EFG AURA – förvaringsserien som får oss att tänka kreativt innanför ramarna

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 11:36 CET

Med dagens alltmer aktivitetsbaserade kontor jobbar man ofta på mycket mindre yta än förr och med högre krav på ordning kring arbetsplatsen. EFG Auras stilrent enkla, smarta modullösningar är estetiskt tilltalande med en design som skapar möjlighet till kreativitet även på begränsade ytor.

EFG Aura är den nya, smarta förvaringsserien från EFG European Furniture Group.
I nordisk, tidlös design med flexibelt utformade enheter byggda med några få, väl genomtänkta detaljer får man lätt ordning på kontoret utan att kompromissa med varken funktion, utrymme eller kvalitet.

-  Enkel, smart och flexibel förvaring i ren, strömlinjeformad design

-  28 kompakta moduler i två olika bredder och tre olika höjder med olika indelningar

– EFG Aura uppfyller inte bara dagens marknadsbehov för olika typer av förvaring; både
den personlig och på allmänna ytor, den sjuder även av design! Med de läckert girade hörnkonstruktionerna och spelet mellan ljus och skugga på luckorna, framstår EFG Aura som en modern och fräsch möbel för dagens kontors-, mötes- och receptionsområden. Det är med stolthet jag kan presentera EFG Aura, vår senaste förvaringsserie, säger Linn Friestad, International Product Manager.

Marianne Guriby Dahl, Product Development Manager EFG

Telefon: (+46) 76 53 67 508

e-mail: marianne.dahl@efg.se

European Furniture Group är en ledande europeisk leverantör av inredningslösningar för kontor och offentliga miljöer. Vårt samlade arv av skandinavisk möbelkultur har, tillsammans med vårt kunnande och insikter, gett oss unika möjligheter att nå framgång inom vår bransch. Idag erbjuder vi de mest flexibla, inspirerande och långsiktigt hållbara inredningslösningar som finns att tillgå.