EFG etablerar sig i Värmland

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 10:23 CET

Inredningsföretaget EFG fortsätter sin expansion och öppnar ett nytt försäljningskontor i Karlstad. Ansvarig för det nya kontoret blir Peter Ågren som har en gedigen erfarenhet av inredningsbranschen i Värmland.

- Det känns otroligt roligt att vi hittat en så bra lösning för vår satsning i denna viktiga och expansiva region, säger Margareta Le Calvé, VD för EFG Sverige. Vår lokala närvaro kommer att innebära att vi kan ta hand om både befintliga och nya kunder i Värmland på ett bättre sätt, samtidigt som det är ett viktigt steg i EFGs fortsatta expansion.

Nyetableringen offentliggjordes i samband med Möbelmässan i Stockholm där EFG gjorde sin största produktlansering någonsin med bland annat ett helt nytt koncept för dagens och morgondagens möten.

- Det känns som ett perfekt läge att komma in i EFG-koncernen, säger Peter Ågren. EFG är i en spännande fas och det händer mycket både i organisation och i produktutveckling.

- Vi letar just nu efter lämpliga lokaler för kontor och utställning men verksamheten är redan i full gång, avslutar Peter Ågren.

För mer information, kontakta gärna:

Margareta Le Calvé, VD, EFG Kontorsmöbler AB

margareta.lecalve@efg.se, Tel. 08-617 68 67

EFG European Furniture Group är en av Europas största leverantörer av inredning för kontor och offentlig miljö, med en ledande position inom Norden och under stark utveckling i övriga Europa.

EFGs vision är att med de mest inspirerande, funktionella och långsiktigt hållbara lösningarna bli norra Europas ledande inredare med möbler för kontor och offentlig miljö. Vägen heter uthålliga resurser, effektiva processer och äkta, djupa relationer.

EFG-koncernen ägs sedan 2007 av det norska riskkapitalföretaget Herkules Capital AS. Koncernen omsätter totalt ca 1,3 mrd kronor, därav drygt 300 mkr i det svenska försäljningsbolaget EFG Kontorsmöbler AB. Styrelseordförande är den välkände industrimannen Finn Johnsson. Koncernchef är Marcus Westdahl. Läs mer på www.efg.se