EFG ONE– en stol för alla

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 12:09 CET

På dagens aktivitetsbaserade och mer flexibla kontor, ofta utan fasta arbetsplatser är behovet av enkla och smidiga inredningslösningar större än någonsin. EFG European Furniture Groups nyhet, arbetsstolen EFG ONE, är en familj stolar byggda efter just de ledorden - enkelhet och flexibilitet.

Syftet var tydligt, idén enkel - att ta fram en serie arbetsstolar flexibla nog att passa alla sorters användare oavsett behov. Stolarna skulle ha ett fåtal, enkla inställningar med ergonomiska sittinställningar och olika ryggstöd för att snabbt ge maximal sittkomfort utan att tumma på varken kvalitet eller design. Resultatet blev en familj stolar i en tidlös design, med ett enhetligt formspråk och en passform som tillgodoser många olika behov samtidigt.

– Att marknaden saknar en stolsfamilj som klarar samtliga behov som finns i framtidens kontor stod snabbt klart för oss när vi startade vårt nya arbetsstolsprojekt. Det blev vår ledstjärna. Nu är den här, stolsfamiljen EFG ONE, säger KG Arvidsson, International Product Manager.

Marianne Guriby Dahl, Product Development Manager EFG

Telefon: (+46) 76 53 67 508

e-mail: marianne.dahl@efg.se

European Furniture Group är en ledande europeisk leverantör av inredningslösningar för kontor och offentliga miljöer. Vårt samlade arv av skandinavisk möbelkultur har, tillsammans med vårt kunnande och insikter, gett oss unika möjligheter att nå framgång inom vår bransch. Idag erbjuder vi de mest flexibla, inspirerande och långsiktigt hållbara inredningslösningar som finns att tillgå.