EFG tecknar ramavtal med Transportstyrelsen

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 11:14 CET

Inredningsföretaget EFG, European Furniture Group har tecknat ett nationellt avtal med Transportstyrelsen i Norrköping. Transportstyrelsen bildades 2009 och arbetar med järnvägs-, luftfarts-, sjöfarts- vägtrafik-, körkorts- och yrkestrafikfrågor.

EFG kommer att ansvara för inredningsförslag och projektledning och leverans av möbler till Transportstyrelsens enheter i landet under avtalstiden. Avtalet omfattar även två större inredningsprojekt i Borlänge respektive Norrköping under första kvartalet 2011 på sammanlagt ca 600 arbetsplatser.

- Vi är väldigt glada över att Transportstyrelsen har valt EFG som inredningspartner och över det förtroende vi fått att inreda deras nya kontor, säger Margareta Le Calvé, VD på EFG Sverige. Vi har utgått från Transportstyrelsens verksamhet och tillsammans skapat en arbetsmiljö med fokus på effektivitet som ger medarbetarna möjlighet att hålla en hög servicenivå mot sina uppdragsgivare. Dialogen med Transportstyrelsen och arkitekten har varit väldigt positiv och professionell. Vi ser fram mot ett fortsatt gott samarbete.

- Vi valde EFG som leverantör av flera skäl, säger Intendenten och projektledaren Dinko Hadziahmetovic. Dels fick vi konkurrensmässiga och attraktiva priser, dels gillade vi EFG:s sätt att presentera sina idéer och produkter på den provinredningstävling vi hade med flera tänkbara leverantörer. Vi upplever att våra kontaktpersoner på EFG:s kontor i Norrköping är riktiga proffs på sina områden.

För mer information, kontakta gärna:

Margareta Le Calvé, VD, EFG Kontorsmöbler AB

margareta.lecalve@efg.se, Tel. 08-617 68 67

EFG European Furniture Group är en av Europas största leverantörer av inredning för kontor och offentlig miljö, med en ledande position inom Norden och under stark utveckling i övriga Europa. EFG-koncernen ägs sedan 2007 av det norska riskkapitalföretaget Hercules Kapital AS. Koncernen omsätter totalt ca 1,3 mrd kronor, därav drygt 300 mkr i det svenska bolaget. Styrelseordförande är den välkände industrimannen Finn Johnsson. Koncernchef är Marcus Westdahl. Läs mer på www.efg.se

Transportstyrelsen arbetar med järnvägs-, luftfarts-, sjöfarts- vägtrafik-, körkorts- och yrkestrafikfrågor. Vi utformar regler och ger tillstånd, till exempel körkort och certifikat. Vi kontrollerar även hur reglerna efterlevs. Med hjälp av våra register över fordon och förare arbetar vi bland annat med ägarbyten, trängsel- och fordonsskatt. Transportstyrelsen har 1 600 medarbetare på 15 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Norrköping, Borlänge och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping.