Konst på kontoret

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 16:45 CET

Inredningsföretaget EFG inleder ett samarbete med konstföretaget Konstbar. Syftet är att sätta väggen i fokus. ”Väggar har en fantastisk potential och borde kunna användas betydligt effektivare för ökad trivsel och imageskapande”, säger Andreas Lindmark på Konstbar.

Konstbar arbetar nära unga svenska konstnärer för att tidigt fånga upp nya trender och spännande förmågor. Sortimentet är brett, från färgstarkt, poppigt till lugn och sobert.

”Konst på arbetsplatsen skapar attityd och blir samtidigt ett fint komplement till övrig inredning. Att ha konst på väggarna i gemensamma utrymmen ger besökaren ett positivt intryck av företaget och stärker företagsidentiteten” säger Andreas Lindmark på konstbar.

”En lyckad inredningslösning är en helhet som bidrar till en kreativ miljö. Konst knyter effektivt ihop inredningen och sätter prägel på rummet. Det är ett naturligt steg för oss som inredare att inkludera även konst i vårt erbjudande” säger Johan Björkman på EFG.

Kontaktpersoner:

EFG: Johan Björkman, 08-702 67 63, johan.bjorkman@efg.se

Konstbar: Andreas Lindmark, 0702-12 85 79, andreas@konstbar.com

www.efg.se , www.konstbar.com

EFG European Furniture Group är en av Europas största leverantörer av inredning för kontor och offentlig miljö, med en ledande position inom Norden och under stark utveckling i övriga Europa. EFG-koncernen ägs sedan 2007 av det norska riskkapitalföretaget Herkules Capital AS. Koncernen omsätter totalt ca 1,3 mrd kronor, därav drygt 300 mkr i det svenska bolaget. Styrelseordförande är den välkände industrimannen Finn Johnsson. Koncernchef är Marcus Westdahl. Läs mer på www.efg.se.