Positiva signaler från EFG och möbelbranschen

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 10:33 CET

Inredningsföretaget EFG ser en tydlig positivt trend och planerar nyanställningar av ett tiotal personer utspritt på flertalet orter i Sverige. Efter en generell nedgång i hela möbelbranschen under 2009 och 2010 börjar nu återhämtningen visa sig.

- Efter en något försiktig start på året har vi äntligen sett klara positiva tecken att konjunkturen vänt även i vår bransch. För EFG’s del var det tredje kvartalet mycket starkt och vi ser fram emot fortsatt positiv utveckling, säger Margareta Le Calvé, VD för EFG Sverige.

- Vi kommer att förstärka vår svenska försäljnings och leveransorganisation under de närmaste månaderna. Främst i storstadsregionerna, men även på andra håll i landet. Totalt kommer det att handla om ett tiotal positioner, säger Margareta Le Calvé.

För mer information, kontakta gärna:

Margareta Le Calvé, VD, EFG Kontorsmöbler AB

margareta.lecalve@efg.se, Tel. 08-617 68 67

EFG European Furniture Group är en av Europas största leverantörer av inredning för kontor och offentlig miljö, med en ledande position inom Norden och under stark utveckling i övriga Europa.

EFGs vision är att med de mest inspirerande, funktionella och långsiktigt hållbara lösningarna bli norra Europas ledande inredare med möbler för kontor och offentlig miljö. Vägen heter uthålliga resurser, effektiva processer och äkta, djupa relationer.

EFG-koncernen ägs sedan 2007 av det norska riskkapitalföretaget Hercules Kapital AS. Koncernen omsätter totalt ca 1,3 mrd kronor, därav drygt 300 mkr i det svenska försäljningsbolaget EFG Kontorsmöbler AB. Styrelseordförande är den välkände industrimannen Finn Johnsson. Koncernchef är Marcus Westdahl. Läs mer på www.efg.se