EG utsett till Årets Microsoftpartner inom affärs- och kundvårdssystem

Det skandinaviska it-tjänsteföretaget EG var tidigt ute med att bygga upp kompetens inom Microsoft Dynamics 365 och har en tydlig implementeringsmodell för att möta digitaliseringen. Nu står det klart att EG för första gången tar hem priset Årets Microsoftpartner inom kategorin affärs- och kundvårdssystem i Sverige.

It-tjänsteföretaget EG är ledande inom Microsoft Dynamics 365 och står för var tredje implementering på den skandinaviska marknaden. EG har för första gången utsetts till Årets Microsoftpartner inom affärs- och kundvårdssystem i Sverige.I finalen ställdes bolaget mot iStone Dynamics och Acando.

Microsofts motivering för utmärkelsen löd:

“Vinnaren har framgångsrikt positionerat sig som en helhetsleverantör av Dynamics365. Man har ett tydligt branschfokus inom processindustri, projektstyrd tillverkning, retail och utility. Vinnaren är en framgångsrik partner på sina kunders digitaliseringsresa.”

- Vi är mycket stolta och glada över att ta emot priset som Årets Microsoftpartner inom affärs- och kundvårdssystem. EG ser en ökad efterfrågan på våra tjänster som hjälper kunderna med deras digitala transformation. Vår modell för snabbare och mer kostnadseffektiva implementeringar har också fått bra respons på marknaden. Utmärkelsen är ett kvitto på att vår tidiga satsning på att bygga upp kompetens inom Microsoft Dynamics 365 och vårt tydliga branschfokus har lönat sig, säger Stefan Fleron, Vd, EG Sverige.

EG stöttar sina kunder i digitaliseringsarbetet och arbetar både med rådgivning inför molnresan samt implementering av affärssystem som Microsoft Dynamics 365.

• dynamics 365
  • årets microsoftpartner
  • corporate
  • microsoft
  • eg sverige
  • eg
  • dynamics

Om EG

EG är Skandinaviens ledande it-tjänsteföretag med över 12 000 kunder. EG grundades 1977 och har idag mer än 2 000 medarbetare på 30 kontor i Skandinavien. EG:s affärsidé bygger på nära kundrelationer och djup branschkännedom. EG hjälper sina kunder att uppnå ökad produktivitet och konkurrenskraft med hjälp av branschspecifika it-lösningar. Läs mer på eg.se.