Egain Group nimitti Tuomas Suur-Uskin liiketoimintansa kehitysjohtajaksi Suomessa

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2019 06:00 CEST

Egain on pilvipohjaisten ja IoT-palveluiden johtava toimittaja, jonka ratkaisut on tarkoitettu rakennusten itseoptimoituvaan lämmityksen hallintaan. Tänään yritys ilmoitti nimittäneensä kokeneen rakennus- ja kiinteistöalan toimijan Tuomas Suur-Uskin Suomen-liiketoimintansa kehitysjohtajaksi. Suur-Uski vastaa yrityksen toiminnan jatkokehittämisestä ja palvelumyynnistä Suomessa.

Tuomas Suur-Uski ottaa vastuulleen Egainille tärkeän Suomen-liiketoiminnan sekä monia isoja asiakkaita eri puolilla maata. Ne muodostavat merkittävän osuuden Egainin kokonaiskannasta, joka sisältää yli 300 000 asuntoa.

Digitaalisten ratkaisujen arvo kiinteistöjen omistajille on merkittävä. Tekoälypohjainen pilvipalvelu Egain Edge käsittelee miljoonia datapisteitä päivittäin. Itseoppivan tekoälyn käsittelemät tiedot optimoivat rakennusten energian hankinnan, jakelun ja sisäilman jatkuvasti. Se antaa myös täyden hallinnan sisäilmastosta palautteen ja visualisoinnin avulla kiinteistössä sijaitsevista antureista. Tuloksena on energiansäästöjen lisäksi vähentyneet hiilidioksidipäästöt, kiinteistön arvon lisääntyminen ja edistyneen etävalvonnan mahdollistava portfoliotason etäohjaus.

”Olen erittäin tyytyväinen, että Tuomas on päättänyt ottaa vastuulleen toimintanne Suomessa. Hän on alalla arvostettu ja hänellä on laaja tuntemus markkinoista. Hän ymmärtää perusteellisesti asiakkaita, vastuullista rakentamista ja energiatehokkuutta. Tartumme nyt käyttämättä jääneeseen potentiaaliin ja arvoon, joita kiinteistöjen omistajille ja energiayhtiöille on tarjolla" Egainin toimitusjohtaja Sven-Olof Husmark toteaa.

”Suomalaisilla markkinoilla on paljon kysyntää ja potentiaalia. Egain on jo aiemmin osoittanut, että sillä on tahtoa ja resursseja toteuttaa laajamittaisia asennuksia isoissa hankkeissa. Yksi esimerkki tulee Jyväskylästä: koko kaupunki yhdistettiin Egainin IoT- ja pilvipalveluun Egain Edgeen. Tällä saavutettiin ensimmäisen vuoden aikana 300 000 euron säästöt. Teemme edelleen kovasti työtä täyttääksemme sekä vanhojen että uusien asiakkaidemme odotukset. Odotan innolla toimeen tarttumista”, Tuomas Suur-Uski kommentoi.

Tuomas Suur-Uski tuli Egainille 12. elokuuta 2019.

Lisätiedot:
Sven-Olof Husmark, toimitusjohtaja, Egain Group, +46 73 420 3740, sven-olof.husmark@egain.io

Egain on johtava teknologiayritys, jolla on huippuosaamista asuinrakennusten energiankulutuksen ja asumismukavuuden optimointiin. Yritys kehittää älykkäitä ohjelmistoja, jotka visualisoivat rakennusten mahdollisuudet ja optimoivat asuinrakennusten energiankulutuksen automaattisesti. Näin saavutetaan pienempi energiankulutus ja hiilijalanjälki sekä optimoitu asumismukavuus. Egain perustettiin vuonna 2003, ja sen pääkonttori sijaitsee Kungsbackassa Ruotsissa. Nykyään yrityksen omistaa Summa Equity. Egainin palveluita käytetään tällä hetkellä yli 4 000 rakennuksessa ja 250 000 asunnossa 11 maassa. www.egain.io