eGain Group utser Dagny Isberg till Vice President People and Culture.

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2017 09:00 CEST

eGain Group, en ledande leverantör av Internet of Things (IoT) och molnbaserade tjänster inom självoptimerad värmestyrning i flerbostadshus, fortsätter att förstärka sin ledningsgrupp genom att ta in det erfarna HR-proffset Dagny Isberg, som kommer att ha en nyckelroll inom företagets globala expansion.

eGain Group, en ledande leverantör av IoT och molnbaserade tjänster inom självoptimerande värmestyrning i flerbostadshus, meddelade idag att man utsett Dagny Isberg till Vice President, People and Culture med globalt ansvar för företagets HR-funktion. I denna roll kommer hon att och ansvara för det strategiska arbetet inom Human Resources med fokus på företagskultur, kompetensförsörjning och ledarskapsutveckling för att fortsatt stärka eGains attraktivitet som arbetsgivare och ledande teknologibolag.

Isberg har en stark affärsbakgrund och kommer till eGain från Wise Consulting, det ledande HR-företaget i Norden, där hon de senaste tre åren har hjälp ett stort antal företag att utforma, bygga upp och genomföra effektiva och framgångsrika HR-processer och strategiska förändringsinitiativ. Innan dess hade Isberg flera ledande HR-befattningar på företag som Stanley Black & Decker och Ashland Inc.

”eGain är ett värderingsdrivet företag och vår grund är våra medarbetare," säger Sven-Olof Husmark, VD på eGain. ”Jag är glad att få välkomna Dagny till ledningsgruppen och rollen som VP People and Culture. Hennes breda erfarenhet och ledarskap gör det möjligt för oss att ytterligare vårda och utveckla de talanger som vi redan har i organisationen och se till att vi kan lägga till och integrera nya talanger och processer för ytterligare tillväxt och framgång."

Så här kommenterar Isberg sin utnämning: ”Jag har arbetat för eGain som konsult och jag brinner för människorna och företaget. Jag känner att vi har en stark tradition och en unik kultur som vi väcker till liv varje dag. Det är spännande att vara med och förverkliga företagets vision att bidra till en hållbar värld med hjälp av smart teknik och hög kompetens genom att attrahera och utveckla talanger.”

Dagny Isberg tillträder tjänsten den 21 augusti 2017.

För mer information, kontakta:
Sven-Olof Husmark, VD, eGain Group, +46 (0)73-420 37 40– soh@egain.se

eGain utvecklar och levererar den ledande molnbaserade tjänsten eGain forecasting™. Baserat på smarta mätdata från givare, beräkningar för energibalans, artificiell intelligens och detaljerade väderleksrapporter, optimeras energiförbrukningen i hyresfastigheter, vilket resulterar i ökad komfort för hyresgästen, lägre uppvärmningskostnader och minskad miljöpåverkan. eGain grundades 2003 och har sitt säte i Kungsbacka. I nuläget används eGain i över 4000 fastigheter, 250 000 lägenheter och för 16 miljoner kvadratmeter i 11 länder. eGains majoritetsägare är Summa Equity. För mer information, gå in på www.egain.se