Egain Group utser Magnus Åhlén till Vice President Sales Nordics.

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2018 07:30 CET

Magnus Åhlén ny Vice President Sales Nordics på Egain Group

Egain, en ledande leverantör av IoT och molnbaserade tjänster inom självoptimerande värmestyrning i flerbostadshus, meddelade idag att man utsett den erfarna säljchefen Magnus Åhlén till Vice President, Sales Nordics med ansvar för att driva företagets försäljning i Sverige, Danmark och Finland.

Magnus kommer till Egain från Tieto, ett framgångsrikt tjänste- och mjukvaruföretag i Norden, där han de senaste åren har ansvarat för försäljning av avancerade IT-system och lösningar för digitalisering. Innan dess har Magnus gedigen erfarenhet från flera ledande befattningar inom försäljning på företag som Lexmark och Banqsoft.

”Egain har ett starkt erbjudande och är väl positionerade på marknaden för att fortsätta växa" säger Tom Even Mortensen, Interim CEO på Egain. ”Jag är glad att få välkomna Magnus till ledningsgruppen och rollen som VP Sales Nordics. Hans gedigna erfarenhet och ledarskap gör det möjligt för oss att ta ytterligare kliv och fortsätta växa på våra nordiska marknader genom att ta vara på den stora efterfrågan och möjligheterna som finns för fastighetsägare och energibolag inom ny teknik för artificiell intelligens för fastigheter.”

Så här kommenterar Magnus sin utnämning: ”Jag har arbetat med avancerade mjukvarutjänster under lång tid och jag har sällan sätt en lika spännande tjänst med så stora möjligheter på marknaden som det Egain kan erbjuda sina kunder idag. Artificiell intelligens, digitalisering och IoT för fastigheter är ett segment som står inför stora potentiella vinster inte minst för fastighetsägarna själva utan även för miljön och därför känns det extra spännande att få vara med på denna resa.”

Magnus Åhlén tillträdde tjänsten den 8 januari 2018.

För mer information, kontakta:
Tom Even Mortensen, Interim CEO, Egain Group, +47 982 29 650, tom.even.mortensen@egain.io

Egain är ett svenskt teknikbolag med spetskompetens inom energioptimering av bostadshus. Vi utvecklar en intelligent AI-baserad programvara som visualiserar och optimerar energiförbrukningen i byggnader automatiskt. Resultatet blir sänkt miljöpåverkan och behagligare inomhusklimat vilket leder till nöjdare boende, lägre underhållskostnader och starkare balansräkning. Egain startades 2003 och har sedan dess optimerat fler än 250 000 lägenheter i 11 länder och ansvarar för värmestyrning i mer än 16 miljoner m2 boendeyta. Egains majoritetsägare är Summa Equity. På Egain klimatkompenserar vi våra egna CO2-utsläpp fullt ut. För mer information, gå in på www.egain.io

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.