Egain välkomnar ny Chief Growth Officer för att leda fortsatt internationell expansion.

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2019 08:00 CEST

Egain, en ledande leverantör av IoT och molnbaserade tjänster inom självoptimerande värmestyrning i flerbostadshus, meddelade idag att man utsett Linda Fondén till Chief Growth Officer med ansvar för att fortsätta driva företagets internationella expansion.

Linda kommer till Egain från flera tidigare ledande befattningar med ansvar för försäljning och tillväxt i IT -och mjukvaruföretag i Norden. De senaste åren har hon varit verksam som Nordic Sales Director på Trintech, ett amerikanskt bolag som levererar ledande molnbaserade IT- och finanssystem. Innan dess har Linda varit verksam inom företag som Bisnode, DHL och Hitta.se.

”Egain har ett starkt fokus på tillväxt och internationalisering och vi är väl positionerade på marknaden för att fortsätta växa" säger Sven-Olof Husmark, CEO på Egain. ”Jag är väldigt glad att kunna hälsa Linda välkommen till Egain. Hennes expertis inom försäljning, erfarenhet av att framgångsrikt driva tillväxt på flera marknader och beprövade ledaregenskaper gör henne till ett värdefullt tillskott till teamet och vi har nu alla förutsättningar att fortsätta vår tillväxtresa.”

Så här kommenterar Linda sin nya roll: ”Jag har arbetat med Saas inom B2B under lång tid och kommit till insikten att den historiska tillväxttakten är en av de absolut viktigaste faktorerna som bygger värde i ett SaaS-bolag. Egain är ett bolag verksam på en marknad med otroligt stor tillväxtpotential och en lösning som ger stora kundvärden samtidigt som den driver samhällsförändring mot hållbarhet och miljötänk. Det är lönsamt att göra gott!

Jag ser fram emot att leda Egains expansionsresa och använda den som accelerator för positiv förändring för samhället.

Linda Fondén tillträdde tjänsten den 19 augusti 2019.

För mer information, kontakta:
Sven-Olof Husmark, CEO, Egain Group, +46 73 420 3740, sven-olof.husmark@egain.io

Egain är ett svenskt teknikbolag med spetskompetens inom energioptimering av bostadshus. Vi utvecklar en intelligent AI-baserad programvara som visualiserar och optimerar energiförbrukningen i byggnader automatiskt. Resultatet blir sänkt miljöpåverkan och behagligare inomhusklimat vilket leder till nöjdare boende, lägre underhållskostnader och starkare balansräkning. Egain startades 2003 och har sedan dess optimerat fler än 250 000 lägenheter i 11 länder och ansvarar för värmestyrning i mer än 16 miljoner m2 boendeyta. Egains majoritetsägare är Summa Equity. På Egain klimatkompenserar vi våra egna CO2-utsläpp fullt ut. För mer information, gå in på www.egain.io