Eksjöbostäder AB väderprognosstyr ytterligare 60 000m2

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2009 11:38 CEST

Som ett led i vår strävan att värna om miljön bygger Eksjöbostäder AB vidare med väderprognosstyrning i sina fastigheter.

- Vi fokuserar på att ge våra hyresgäster en jämn och behaglig inomhuskomfort, samtidigt som vi får en lägre miljöpåverkan, och lägre energikostnader, det är vår drivkraft, berättar Thorbjörn Hammerth, VD, Eksjöbostäder AB.

- Våra fastighetsansvariga bovärdar får dessutom en kompetensutveckling och ett bättre hjälpmedel för att kunna optimera våra fastigheter, samtidigt som det skapar en delaktighet och ett engagemang kring hela miljö- & energiarbetet i organisationen, berättar Thorbjörn.

Eksjöbostäder förvaltar ca 1300st lägenheter och ingår i SABOs energiutmaning "Skåneinitiativet", med målsättningen att minska sin energianvändning med 20% tom 2016.

- Att få förtroendet från befintliga kunder med en fortsatt utbyggnad är det bästa betyg vi kan få, berättar Thorbjörn Geiser, VD, eGain Sweden AB.

Thorbjörn Hammerth, VD, Eksjöbostäder AB, Tel. 0381-363 00
Thorbjörn Geiser, VD, eGain Sweden AB Tel. 0705-18 23 18

eGain Sweden AB levererar lösningar för väderprognosstyrning av byggnaders uppvärmning. Hänsyn tas till kommande temperatur, vind, sol och byggnadens egenskaper. Lösningen ger lägre energikostnader, jämnare inomhusklimat, minskad miljöpåverkan och inte minst nöjdare hyresgäster. eGains system passar alla befintliga  styr- och reglersystem på marknaden och gör prognosstyrning lättillgängligt för alla.