Frälsningsarmén nominerad i tävlingen Sveriges bästa intranät

Frälsningsarméns intranät Pärleportalen är en av fyra nominerade för bästa intranät. Lösningen är byggd och implementerad av egbs consulting ab och baserar sig på den sociala plattformen IBM Connections, som används av Salvation Army internationellt.

Tävlingen arrangeras av Web Service Award och baserar sig på Sveriges största webbplatsundersökning med svar från 155 891 besökare.

Utmärkelserna delas ut på WSA-galan i samband med WSA-dagen den 27 januari, på Nalen, Regeringsgatan 74 i Stockholm.

Juryn som utser vinnarna är:
Ekon. dr Richard Gatarski, RichardGatarski.com
Sofia Yngwe, IT&Telekomföretagen
Anna Lindström, Sveriges Annonsörer
Andreas Åström, Stockholms Handelskammare
Pierre Du Rietz, Web Service Award AB

Hela programmet till WSA-dagen, som är öppen för media, finns på http://www.webserviceaward.com/wsa-dagen-2016/program/

Kontakt angående detta pressmeddelande:
Jimmy Eriksson, vVD, EGBS, 070-428 48 18, jimmy.eriksson@egbs.se

• Webbtjänster

• egbs
  • ibm
  • frälsningsarmén
  • salvation army
  • connections
  • intranät
  • web service award
  • tävling
  • bästa intranät
  • collaboration

egbs consulting är ett snabbt växande företag, vilket resulterat i Di Gasell 2013.

EGBS levererar lösningar för informationsdelning med moderna samverkansplattformar, från bland andra IBM, lösningar som ger affärsnytta redan från början. När det gäller företagets samlade data hjälper vi också till att ta fram lösningar för beslutsstöd och "business discovery" med hjälp av programvaran QlikView och Qlik Sense. Till detta kommer också lösningar för säljstöd (Sugar CRM), och Business Consulting.

Med beprövad och lönsam teknik utvecklar vi lösningar som gör ditt arbete enklare. Lösningar som får människor att samarbeta och utvecklas.

Jessica Axelsson

Presskontakt Marknadsassistent +46 72 204 74 18