En uppgraderad Sune tar tjejerna med storm!

Sune heter inte Andersson i efternamn längre. Han heter Novak. Sune Novak. En uppgraderad och förbättrad version av den gamle Sune - en tjejtjusare 2.0. Den som var mjuk, rolig, vänlig, romantisk och gentlemannalik är borta och har ersatts av en mer äventyrlig och cool kille. En sån som tjejerna vill ha.

Sune är en lugn och fin kille, som mest av allt gillar att sitta tillsammans med en söt tjej, hålla handen och pussas lite. Och det brukar gå hem hos tjejerna.
Men inte nu längre. Stisse Novak, världens starkaste kille, har charmat varenda tjej på skolan. Nu gäller det att visa vem som är en riktig man! Fast lite yngre och bättre förstås …

Sune – värsta killen!
ISBN: 978-91-7405-917-5
Antal sidor: ca 140
Kartonnage
Utkommer: September 2014

Anders och Sören 30-årsjubilerar
Författarduon och bokjuryambassadörerna Sören Olsson och Anders Jacobsson 30-årsjubilerar som två av Sveriges mest lästa barnboksförfattare. De slår rekord i antal nya böcker på Bok & Bibliotek 2014, med hela åtta nya böcker.

Samtal om berättarlust och skrivglädje i seminariet ”Har det hänt på riktigt, eller?”
Sören och Anders är första paret ut i Bokjuryns satsning på ambassadörer, med syfte att inspirera och bidra till att öka lusten att läsa. Humorn är den röda tråden i författarduons böcker, men hur får de inspiration till alla knasigheter? Hör Sören Olsson och Anders Jacobsson berätta om händelser som inspirerat till pappa Rudolf och Sune samt hur de oförtröttligt finner kraft till nya böcker. Bokmässan lördag 27 sep kl. 14:00 - 14:20.

Bilder laddas ner från Egmont Publishing Kids pressrum på mynewsdesk.

För mer information, intervjuförfrågningar och recensionsex vänligen kontakta:
Katarina Oldenburg, Projektledare, Egmont Publishing Kids AB
E-post: katarina.oldenburg@egmont.se Telefon: 040-693 95 32

• anders jacobsson
  • anders och sören
  • sune-böckerna
  • suneböckerna
  • sören olsson

Egmont Publishing publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser för vuxna och barn i Sverige, däribland Hemmets Journal, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine, samt ger ut aktivitetsböcker, spel och pussel. Därutöver har företaget en omfattande eventverksamhet. Företaget omsätter i Sverige cirka 900 MSEK och har 300 anställda. Egmont Publishing är en del av koncernen Egmont som är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och 6 600 medarbetare. Vi står bl.a. bakom Nordisk Film, TV 2 i Norge, biografer, tidskriftsförlag, bokförlag, läromedelsförlag, PlayStation och en rad delägda filmbolag t.ex. Zentropa.