Håkan Bråkan är rädd för att gå till doktorn

Många barn tycker att det är läskigt att gå till doktorn. Att möta nya människor i en främmande miljö där man inte riktigt vet vad som ska hända är skrämmande. I den senaste bilderboken Håkan Bråkan och det läskiga huset möter författarna barnens rädsla med humor och ärlighet.

Håkan Bråkan vaknar med feber och ont i halsen. Han mår riktigt dåligt, så dåligt att han inte ens orkar leka.
Pappa säger att Håkan Bråkan måste följa med till sjukhuset och ta prover så att han kan bli frisk igen. Men Håkan Bråkan är rädd. Han är övertygad om att de som jobbar i det läskiga huset egentligen är vampyrer som bara vill ha hans blod. Ingen ska få sticka honom i fingret!

Sunes bråkige lillebror Håkan Andersson är Sunes lillebror i böckerna och filmerna om Sune, och kallas Håkan Bråkan när Sune tycker att han är allmänt jobbig. Håkan Bråkan fick en egen serie böcker 1998 och sedan dess har hela 22 böcker med Håkan Bråkan som huvudperson givits ut. Håkan Bråkan är en av de allra mest populära karaktärerna i de två senaste biofilmerna med Sune; Sune i Grekland och Sune på bilsemester. Den tredje och sista filmen i trilogin om Sune och hans familj – Sune i fjällen – har premiär julen 2014.

Håkan Bråkan och läskiga huset
ISBN 978-91-7405-905-2
Format: ca 205x250 mm
Antal sidor: 32
Kartonnage
Utkommer: April 2014
Författare: Sören Olsson och Anders Jacobsson
Illustratör: Eva Lindén

Bilder laddas ner från Egmont Kids Media Nordics pressrum på mynewsdesk.

För mer information, intervjuförfrågningar och recensionsex vänligen kontakta: Katarina Oldenburg, Projektledare, Egmont Kids Media Nordic AB E-post: katarina.oldenburg@egmont.se Telefon: 040-693 95 32