Justin Bieber – killen på allas läppar

Justin Bieber är en av de hetaste ungdomsstjärnorna just nu. Julia Stars, som kommer ut i butik idag, ägnar ett helt nummer åt honom och vänder ut och in på hans liv.

Julia Stars lanserades 2009 och sätter fokus på det ämne som är hetast i tweens-målgruppen just nu. Förra numret hade One Direction i fokus och nu är det dags för Justin Bieber att bli rejält granskad.

Tidningen innehåller allt en äkta Belieber vill veta. Vi tittar närmare på hans karriär, skrattar åt hans citat, testar läsarnas kunskaper, tittar på hans Believe-turné inför hans besök i Sverige i vår och mycket mer. I den stora intervjun får läsaren bland annat reda på vad han tycker är det bästa och det sämsta med att vara känd är. I tidningen ingår också 14 posters inklusive 2 megaposters.

- Varje dag får vi in frågor om Justin Bieber och önskemål om posters och mer material. Han är en av de absolut största i målgruppen nu, så det kändes självklart att han skulle få en egen Julia Stars-tidning, säger Malin Esaiasson, produktchef på Egmont Kärnan. Julia Stars är till för att ge våra läsare vad de önskar – det vill säga mer av allt!

Julia Stars är en systertidning till tidningen Julia, som har 33% av läsarna i målgruppen 10-13 år och når ca 89 000 läsare. Julia Stars målgrupp är ca 10-15 år. Julia Stars Justin Bieber-special finns att köpa i butik från och med den 1 november och kostar 39,90 kr.

Justin Bieber i siffror

• 16 år gammal toppade han som yngsta soloartist någonsin Billboardlistan.
  • 86 shower är planerade till hans Believe-turné.
  • 30 sekunder tog det att sälja slut på biljetterna till två konserter på Madison Garden. Arenan tar 20 000 besökare.
  • 26 000 sms fick numret Justin Bieber en gång skojade om var hans.

Bilder finns att ladda ner på: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/egmont-kaernan.

För ytterligare information vänligen kontakta;

Malin Esaiasson, produktchef, Egmont Kärnan

e-post malin.esaiasson@egmont.se telefon 040 - 693 95 26

• Litteratur

• justin bieber
  • tidningen julia
  • julia
  • julia stars

Egmont Kärnan AB, med verksamhet i Malmö, är marknadsledande inom barn- och ungdomsmedia samt spel och pussel. Egmont Kärnan AB, som omsätter 500 miljoner SEK och har 105 anställda, ingår i Egmontkoncernen, en av Skandinaviens ledande mediekoncerner, som ger ut medier i över 30 länder, och som med 6 400 medarbetare hade en omsättning 2011 på 1,4 miljarder EUR.