Eigenbrodt-projekt omskrivet i Dagens Industri

Eigenbrodts lyckade gasfjäderprojekt åt bolaget Jeltec AB har nu omskrivits i Dagens Industri. Eigenbrodt levererar kompletta höj- och sänkbara gasfjäderstativ till Jeltecs unika skötbordsserier, varav ett av dessa nu är patentskyddat.

Jeltec bygger arbetshjälpmedel och skötbord med en tydlig ergonomisk profil. I över 20 år har Jeltec varit en av Skandinaviens ledande tillverkare av höj- och sänkbara skötbord. Eigenbrodt fick förtroendet att leverera kompletta höj- och sänkbara gasfjäderstativ till flera olika skötbordsserier, då både kvaliteten i Eigenbrodts gasfjäderstativ samt bolagets service uppfyllde Jeltecs högt ställda krav.

Funktionen i Eigenbrodts levererade gasfjäderstativ är helt avgörande för att uppnå en låg friktion med en mjuk gång, och Jeltecs slutprodukt blev med Eigenbrodts hjälp och expertis så smidig och mjuk att man enkelt reglerar skötborden med bara en hand. Eftersom Eigenbrodt levererar färdiga enheter förenklas också logistikflödet och monteringstiden förkortas.

I artikeln från Dagens Industri, "Lyfter med nytt patent", 25/2 2013, kan ni läsa mer om Jeltecs patentskyddade skötbord Endra - världens första vägghängda skötbord med höj- och sänkfunktion som ska hjälpa rullstolsburna att lättare kunna byta blöjor på sina barn, även på offentliga toaletter.

Läs mer om Eigenbrodt och samarbetet med Jeltec här.

Läs mer om vad Eigenbrodt kan erbjuda Dig här.

Kontakta Johanna Gustafsson, marknadsansvarig på Eigenbrodt, för mer information.

• Partnerskap, samarbeten

• eigenbrodt
  • jeltec
  • gasfjäder
  • gasfjäderstativ
  • dagens industri
  • patent
  • kundcase

Eigenbrodt är en leverantör av högkvalitativa industrikomponenter, service och kunnande inom produktkategorierna:

• Gasfjädrar
  • Filter & Filtrering
  • Hydraulik
  • Inbyggnadskomponenter
  • Lim & Laminat

Vi bedriver vår verksamhet i Sverige, Finland och Estland och riktar oss till tillverkningsindustrin inom Marin, Off Highway samt Industri.

Kontakta oss idag för att få reda på hur vi kan hjälpa Dig!

Malin Wiik

Presskontakt Marknadskoordinator Kommunikation, PR och grafisk formgivning 0702609057