AMF Fastigheter väljer Einar Mattsson för sin bostadsförvaltning

Einar Mattsson har under augusti fått uppdraget att förvalta bostäder åt AMF Fastigheter AB. Det gäller AMF Fastigheters bostadsbestånd i centrala Stockholm och mer specifikt, fastigheterna Jericho 34 och Grävlingen 12. Uppdraget är ett totalförvaltningsuppdrag på tre år och omfattar cirka 5400 kvadratmeter boarea. Starten för uppdraget är i januari 2016.

- Vi uppfattar AMF Fastigheter som en långsiktig aktör precis som Einar Mattsson. Genom att ta hand om AMF Fastigheters bostäder som om de vore våra egna adderar vi inte bara värde till vår egen affär, utan bidrar också till en positiv utveckling för AMF Fastigheter, säger Mikael Dimadis, chef för affärsområde förvaltning, Einar Mattsson Byggnads AB.

- Einar Mattsson har med stor framgång och under lång tid verkat som fastighetsförvaltare i Stockholm. Vi ser fram emot ett gott samarbete i Jericho och Grävlingen, säger Magnus Behrenfeldt, fastighetschef på AMF Fastigheter.